Про підсумки зустрічі з Олександром Кубраковим: «Міністр налаштований вирішувати питання»

Про підсумки зустрічі з Олександром Кубраковим: «Міністр налаштований вирішувати питання»

На нараді у міністра інфраструктури Олександра Кубракова, яка відбулася 7 червня 2021 року, ми розглянули низку дуже важливих питань.

Насамперед, це програма «Велике будівництво в залізничному секторі». Ми вже півроку тому внесли пропозицію поширити Велике будівництво з Укравтодору і на Укрзалізницю. Це проєкт оновлення парку вантажних, пасажирських вагонів і засобів тяги.

Варто розпочати зі списування старих вагонів і планування закупівель по роках. Необхідно видати постанову Кабінету Міністрів з цього приводу. Почнуть «дихати» вагонобудівні підприємства, які сьогодні вмирають. У 2011 році їх було 18, в минулому році - 5, в цьому - лише 2. І то вони працюють не на повну потужність.

Реалізація програми дасть зростання ВВП на 2,3%, з урахуванням ефекту мультиплікації – на 8%. Надходження до бюджетів усіх рівнів - понад 31 млрд грн на рік. Крім того, 30 тис. робочих місць в суміжних галузях і 15 тис. у вагонобудуванні.

01

За реакцією Олександра Кубракова було зрозуміло: він добре орієнтується в питанні. Що стосується програми «Велике будівництво в залізничному секторі», сказав, що ця ідея йому дуже близька, він прекрасно розуміє економічну вигоду від її впровадження. Розуміє, що ефективність там буде вища, ніж у дорожньому будівництві. Тому що, по-перше, саме залізничне господарство більше, ніж автомобільне. По-друге, біда тут також більша. Дуже багато старих запущених болячок, які необхідно лікувати.

Міністр інфраструктури підкреслив: «Будемо готувати постанову Кабміну, програмні документи».

Друге питання - невиконані доручення Президента України, які він зробив під час робочого візиту на ПАТ «КВБЗ» 6. березня 2020 року. Міністерству інфраструктури і АТ «УЗ» було доручено забезпечити ПАТ «КВБЗ» замовлення на закупівлю 90 пасажирських вагонів і 3 дизель-поїздів. Станом на 7 червня 2021 року доручення залишаються невиконаними. При цьому в Державному бюджеті України на 2021 рік для Укрзалізниці заплановані витрати на закупівлю 100 пасажирських вагонів.

З грудня 2019 року триває переговорний процес між КВБЗ і УЗ про укладення мирової угоди зі збереженням обсягів закупівлі дизель-поїздів згідно з контрактом 2018 року. ПАТ «КВБЗ» виготовляє 5 дизель-поїздів за власні кошти. Стан їх виробництва наступний:
- другий поїзд виготовлений і може бути відправлений УЗ;
- третій поїзд проходить приймально-здавальні випробування і вже в червні поточного року буде готовий до відправки замовнику;
- четвертий поїзд: завершення виробництва планується в серпні 2021 року.

Тобто ПАТ «КВБЗ» підтверджує: до 30-річчя Незалежності України ми готові поставити на адресу Укрзалізниці три нових дизель-поїзда! Це узгоджується і з дорученням Президента України. Готові поїзда повинні працювати і приносити дохід УЗ, а не стояти на заводі.03

П’ятий і шостий поїзди перебувають на різних рівнях готовності, плануємо завершити їх складання до кінця 2021 року. Адже закуплена комплектація, витрачені гроші.
Третє питання - перспективи розвитку приміського транспорту України. На Форумі Україна 30 усі заявили про проект Київ Сіті Експрес, а за ним про можливі аналогічні проекти Сіті Експрес в Харкові, Дніпрі, Запоріжжі та інших містах.

А що має стати основою експлуатаційного парку? Знос поїздів УЗ становить понад 95%. Вони морально і фізично застаріли й перевищили встановлений термін експлуатації. Ніяких рішень щодо поїздів для Сіті Експресу немає. Невирішені питання щодо перспективних пасажирських вагонів. Відсутність науково-технічної політики УЗ стримує рух вперед. Це найважливіше питання необхідно вирішувати на рівні Мінінфраструктури.

При цьому є цікаві пропозиції. Адміністрації Харківського і Полтавського регіонів пропонують створити пасажирську компанію на умовах державно-приватного партнерства. Проєкт називається «Слобожанщина». І ми працюємо з ними, орієнтуючись на побажання потенційних партнерів з точки зору конструкції рухомого складу, готові брати участь в проекті як розробники, творці і постачальники його.

Проєкт «Слобожанщина» потрапляє в контекст проєкту Сіті Експрес, який обговорювався на форумі Україна 30. Про це вели мову Президент Володимир Зеленський та інші у своїх виступах 22-23 лютого поточного року.

Олександр Миколайович пообіцяв, що запустить ці питання в роботу.

04

З приводу закупівлі 100 пасажирських вагонів і дизель-поїздів міністр сказав: «По пасажирських вагонах за бюджетні гроші швидше треба проводити переговорну процедуру, коли не відбувся тендер, підписувати контракт уже в цьому місяці». Говорив про те, що необхідно вирішувати питання по дизель-поїздів.

Окрема тема наради - тендер Харківського метрополітену. Харківський метрополітен віддав перемогу в тендері на поставку 8 поїздів метро китайської компанії тільки тому, що у них вартість вагонів була трохи дешевше, ніж у нас. Але якщо порахувати експлуатаційні витрати, то вже через рік китайська пропозиція буде дорожчою. А за 40 років експлуатації додаткові витрати зростають багаторазово.

Зараз процес укладення контракту з Китаєм призупинений. Тендер необхідно скасовувати і оголошувати знову. Іншого варіанту ми не бачимо, тому що в Харкові порушили порядок його проведення. Не можна також допустити, щоб історія повторилася під час проведення тендеру по Київському метрополітену.

Міністр погодився з нашими аргументами. На жаль, на сьогодні у нього поки немає заступників по залізничному транспорту, з євроінтеграції, які б вели ці питання. Сподіваємося, їх призначать найближчим часом.

05

Ми вдячні міністру інфраструктури Олександру Кубракову, який дуже оперативно відреагував на прохання зустрітися. Сьогодні він виглядає, як людина, яка хоче і налаштована вирішувати питання. Більш того, вони для нього зрозумілі. Ймовірно, він бачив і знав їх раніше, до призначення на посаду міністра. Розуміє, що відбувається на залізниці.

Ми також вдячні голові Полтавської обласної державної адміністрації Олегу Синєгубову за сприяння в організації цієї зустрічі, іншим учасникам - за активну і зацікавлену роботу, небайдужість до долі Укрзалізниці та вітчизняного вагонобудування.

Володимир Приходько, голова наглядової ради ПАТ «КВБЗ».

Про підсумки зустрічі з Олександром Кубраковим: «Міністр налаштований вирішувати питання»

На нараді у міністра інфраструктури Олександра Кубракова, яка відбулася 7 червня 2021 року, ми...

Україна-30: КВБЗ пропонує через Укрзалізницю відродити країну або Потенціал транспортної інфраструктури

Залізниця: швидко, зручно, комфортно. Це тема сесії, яка 23 лютого 2021 року пройшла на форумі...

Сколько теряют украинские города на закупках коммунальной техники по импорту или Скупой платит дважды

«Свобода слова Савика Шустера» на ТК «Украина» в выпуске от 12 февраля 2021 года подняла очень...

Нас можна похвалити за одне: продовжуємо працювати

Підсумки і перспективи - це, якщо дуже коротко, тема традиційного передноворічного інтерв’ю голови наглядової...

Особливості розвитку вітчизняного денного швидкісного руху

Сьогодні широко дискутується питання щодо перспективи подальшого розвитку денного пасажирського...

Комфорт и экономика железнодорожных пассажирских перевозок

Лидирующие позиции украинского пассажирского вагоностроения, созданного совместными усилиями,...

Українські пасажирські вагони за бюджетні кошти – у виграші буде вся Україна

Мінекономрозвитку разом Мінінфраструктури розробляють Програму кардинального оновлення залізничної галузі. Програма,...

Володимир Приходько: "Тендер на поставку поїздів метрополітену: Харків не чує Україну"

Інвестиційний проєкт в рамках фінансової угоди між Україною та Євпропейським інвестиційним банком...

Підтримка у першому читанні законопроєкту 3739 - найважливіший крок до вдосконалення політики державних закупівель

21 липня 2020 року Верховна Рада України підтримала у першому читанні законопроєкт 3739 про...

Владимир Приходько: «Законопроект №3739 должен обязательно стать Законом Украины»

9 июля 2020 года на Крюковском вагоностроительном заводе состоялась презентация законопроекта...

Экономические и политические «манипуляции» вокруг локализации, или почему Украина должна развивать свою промышленность

Тема необходимости локализации производства в Украине не нова, поднимается на разных уровнях с...

Промышленный Кременчуг голосует «ЗА» пилотный проект Минэкономразвития

На сайте Кабинета Министров Украины 11 июня 2020 года появился проект постановления «Некоторые...

Владимир Приходько: «Наладить производство электровозов в Украине реально. Но никто не решится на это без контракта с УЗ»

Руководитель и совладелец Крюковского вагоностроительного завода Владимир Приходько рассказал о...

Владимир Приходько: «Полностью поддерживаю заявление правления Укрзализныци об углублении локализации производства»

Из отчета Минэкономразвития за 2018 год известно, что государственные монополии Украины только за...

Член Президії Ради ФРУ, Голова Наглядової ради - Президент ПАТ "Крюківський вагонобудівний завод"

Наша думка

Выжить и сохранить экономику. Обеспечение безопасности людей должно сопровождаться реальной поддержкой бизнеса

Моей компании уже 25 лет, все эти годы иллюзий по взаимоотношению бизнес/власть особо не строил. Разве что после 2014 появилась надежда, что с лицемерием можно бороться, потому и стал иногда...