Нас можна похвалити за одне: продовжуємо працювати

Нас можна похвалити за одне: продовжуємо працювати

Підсумки і перспективи - це, якщо дуже коротко, тема традиційного передноворічного інтерв’ю голови наглядової ради ПАТ «КВБЗ» Володимира ПРИХОДЬКА. Як на роботу підприємства впливають пандемія і світова криза, рішення уряду і призначення в Укрзалізниці - про це та інше з перших уст.

В умовах коронавірусу і світової кризи

Думаючи про підсумки 2020 року, я розкладаю прожиті моменти, що називається, «по поличках»: ось це ми спробували зробити, ось ці питання втратили актуальність, цими продовжуємо займатися і постараємося «добити їх» у 2021 році, а ось нові напрями.

Планета переживає пандемію коронавірусу. Вибухнула світова криза. Це дуже ускладнило роботу. Ні поїхати провести переговори, ні запросити на завод. Навіть виконання замовлення на нове обладнання, яке ми купували, тривало з великим відставанням від графіка. На шеф-монтаж люди приїжджали на кілька місяців пізніше. А напрацювання, які у нас були на 2020 рік і які ми планували реалізувати у першому півріччі, перенесено на кінець року або на 2021-ий із посиланням на епідемію.

22

У кращому випадку переговори проводили в режимі онлайн, у гіршому - просто говорили, що потрібно зустрічатися, з’ясовувати на місці що і як, а після цього вже вести переговори.

Нас можна похвалити за одне: продовжуємо працювати. Адже з 18 українських підприємств у галузі вагонобудування функціонують тільки три. Ми в їх числі. Хоча суттєво впали в усьому: обсягах виробництва, прибутку, оплаті праці. У цій ситуації нас навіть не врятувала б диверсифікація виробленої і продаваної продукції, що не відбулася. Тому що мова йде про скорочення ринку продажів на всіх основних напрямах. Якби ми навіть щось мали продавати з продукції машинобудування, то говорити про розширення ринку продажів у цих умовах вкрай складно. Це звучить як виправдання, але хоча б пояснює нашу поведінку.

Займаємося розвитком підприємства

Ми з вами, як і раніше, займалися питаннями розвитку підприємства. Хоча і не так багато, але все-таки закупили і змонтували нове обладнання. Зокрема для очищення металу на пресовій дільниці корпусу вантажного вагонобудування. Створено дільниці з ремонту кузовів вантажних вагонів, для виготовлення продукції на експорт. Придбали і впровадили прогресивне зварювальне обладнання, машину контактного зварювання, офісні комп’ютери і графічні станції.

Ми з вами створили п’ять нових вантажних вагонів, випробували їх і провели МВК. Це платформа довжиною 80 футів для перевезення контейнерів, дві моделі платформи довжиною 60 футів для перевезення контейнерів, цистерна для перевезення харчових масел, критий вагон із можливістю перевезення зернових продуктів і їх розвантаженням у міжбазовий простір, що значно розширює можливості використання такого типу вагона.

tsisterna

Триває перспективне розроблення нових вагонів, візків для вантажного та пасажирського вагонобудування. Зараз практично ніхто не витрачає гроші на ці цілі, а ми продовжували створювати нову техніку, розуміючи, що попит на таку продукцію все-таки тільки відкладений, але не зник назавжди. Прийде час - і вони будуть затребувані. Це запас на 2021 рік.

Так сталося, що цього року ми були змушені зробити дуже серйозні кадрові перестановки у вищих ешелонах управління ПАТ «КВБЗ». Це торкнулося керівництва на рівні директорів, начальників цехів, корпусів і управлінь, керівників технічних служб, головної бухгалтерії. У цьому є певний позитив. Ми призначили нових молодих людей, вірю в їх бажання побудувати роботу на основі корпоративного патріотизму, а не споживацтва.

Але все одно це нові люди, яким потрібно набиратися досвіду. А це теж час, сили, шлях проб і помилок.

Ініціативи на державному рівні

Ми зверталися до всіх інстанцій із пропозиціями, проханнями підтримати галузь вагонобудування замовленнями, писали листи і статті, зокрема і до Прем’єр-міністра, Президента країни. Вони були у нас на заводі, бачили наші можливості. Але доручення Президента України про замовлення на 90 пасажирських вагонів, 3 дизель-поїзди в 2020 році не виконано.

Не розуміємо позицію держави в цих питаннях, тому що її сьогодні немає. Одні розмови. А де фінанси, графіки, плани, терміни, попит і відповідальність за дані обіцянки? Ми домоглися, дочекалися призначення віцепрем’єр-міністра - міністра з питань стратегічних галузей промисловості. Достукалися в цьому питанні до Президента і Прем’єра. Про це я говорив на зустрічі з Володимиром Зеленським у Полтаві 5 березня поточного року. Під час зустрічі на КВБЗ 6 березня. Зараз триває формування міністерства. Це не простий і не швидкий процес - потрібні рік-півтора. Іде формування штату, прийом фахівців. А кадровий голод є в Україні не тільки на робітників, але і на управлінців.

У цілому динаміка є, хоча нас не влаштовують такі темпи. Завдання ставляться правильно, але немає контролю їх виконання Кабінетом Міністрів щодо підлеглих йому відомств.

initsiativi

Продовжуємо займатися створенням і прийняттям програми оновлення рухомого парку вантажних вагонів в Україні. Поки що «ганяємо папери по столах» у міністерствах інфраструктури, економрозвитку, Укрзалізниці, у віцепрем’єра Олега Уруського. Ми бачимо, що програму оновлення вагонів за прикладом Росії, Казахстану, Білорусі цього року не приймуть. Потрібно ще 2-3 місяці, щоб це питання вирішити. А це вже наступний рік.

Чомусь вважається, що мова йде переважно про підтримку транспортного машинобудування. Це проблема України в цілому. У ній принаймні чотири опорні точки: держава, Укрзалізниця, що займається експлуатацією рухомого складу, вантажовідправники і транспортні операторські компанії, та, нарешті, виробники - транспортне машинобудування. Ось це і є економіка проєкту.

Плани Укрзалізниці - наші плани

Наш основний споживач продукції - Укрзалізниця - теж «знизив оберти» у своїх взаєминах. Вплинула невизначеність із призначеннями керівників. Колишній голова правління УЗ пішов у січні, а нового - Володимира Жмака - призначили тільки 26 серпня. Півроку наш основний замовник був «нічийним». І ось Володимир Жмак хоче відновити виробництво піввагонів застарілої конструкції на власних потужностях УЗ - від 3 до 4 тисяч на рік. Це двічі неправильно.

plani Ukrzaliznitsi

По-перше: у ремонтних заводів УЗ немає документації на інноваційні вантажні вагони. Потрібен час, щоб їх створити, випробувати і поставити на виробництво, а купувати нові вагони застарілої конструкції на сорок років уперед - розбазарювати кошти УЗ.

По-друге: при такому дефіциті робочої сили і потужностей виробництва хто ж буде тоді займатися ремонтами? Власне, саме для цього і створювали ремонтну індустрію УЗ! І найголовніше: УЗ навіть не планує розмістити це замовлення на тендерному майданчику України. Вона має намір просто видати замовлення своїм заводам, що унеможливлює будь-яке змагання і цінову конкуренцію на тендерній основі.

У проєкті фінплану УЗ на 2021 рік є рядок про придбання 100 пасажирських вагонів, тому є надія на замовлення пасажирських вагонів за бюджетні гроші. Але ВРУ необхідно прийняти Держбюджет на 2021 рік із рядком фінансування залізничного транспорту, а УЗ - затвердити фінплан у Кабінеті Міністрів. За мінімальними підрахунками - це ще 2 місяці. Укрзалізниця має нарешті стати на державну позицію. Потрібно приймати програму оновлення рухомого складу, шукати джерела фінансування цієї програми.

poizd na kinets

Вистояти і залишитися на плаву

Що нас чекає в 2021 році? Не можу пообіцяти райдужних перспектив. Якщо в програмі пасажирського вагонобудування орієнтування йде на проєкт фінплану УЗ і закупівлю за бюджетні кошти, то вантажне вагонобудування залежить від випадкових невеликих замовлень на десятки одиниць, а не сотні або тисячі.

2021 рік буде роком економії на всьому. Насамперед, слід скоротити непродуктивні витрати. Гроші треба витрачати на те, що завтра дасть віддачу, не можна сьогодні витрачати кошти на те, що буде реалізовано через п’ять років. Це марнотратство.

Конкуренція жорстока, йде буквально «висмикування килима з-під ніг»: переманювання фахівців, перекуповування постачальників, комерційної інформації.

Ось за таких умов нам доведеться працювати. Тому бажаю колективу ПАТ «КВБЗ» стійкості й терпіння, здорової злості й натиску в бажанні вистояти і залишитися на плаву. Бажаю вагонобудівникам, ветеранам заводу та їхнім родинам здоров’я, сили духу.

people

Нам і нашим партнерам, замовникам і постачальникам, Президенту, Кабміну, ВРУ - взаєморозуміння, мудрості, уміння знайти взаємовигідні рішення і точки дотику. Удачі всім нам у 2021 році та в подальшому! З Новим роком!

Джерело: КВБЗ

Про підсумки зустрічі з Олександром Кубраковим: «Міністр налаштований вирішувати питання»

На нараді у міністра інфраструктури Олександра Кубракова, яка відбулася 7 червня 2021 року, ми...

Україна-30: КВБЗ пропонує через Укрзалізницю відродити країну або Потенціал транспортної інфраструктури

Залізниця: швидко, зручно, комфортно. Це тема сесії, яка 23 лютого 2021 року пройшла на форумі...

Сколько теряют украинские города на закупках коммунальной техники по импорту или Скупой платит дважды

«Свобода слова Савика Шустера» на ТК «Украина» в выпуске от 12 февраля 2021 года подняла очень...

Нас можна похвалити за одне: продовжуємо працювати

Підсумки і перспективи - це, якщо дуже коротко, тема традиційного передноворічного інтерв’ю голови наглядової...

Особливості розвитку вітчизняного денного швидкісного руху

Сьогодні широко дискутується питання щодо перспективи подальшого розвитку денного пасажирського...

Комфорт и экономика железнодорожных пассажирских перевозок

Лидирующие позиции украинского пассажирского вагоностроения, созданного совместными усилиями,...

Українські пасажирські вагони за бюджетні кошти – у виграші буде вся Україна

Мінекономрозвитку разом Мінінфраструктури розробляють Програму кардинального оновлення залізничної галузі. Програма,...

Володимир Приходько: "Тендер на поставку поїздів метрополітену: Харків не чує Україну"

Інвестиційний проєкт в рамках фінансової угоди між Україною та Євпропейським інвестиційним банком...

Підтримка у першому читанні законопроєкту 3739 - найважливіший крок до вдосконалення політики державних закупівель

21 липня 2020 року Верховна Рада України підтримала у першому читанні законопроєкт 3739 про...

Владимир Приходько: «Законопроект №3739 должен обязательно стать Законом Украины»

9 июля 2020 года на Крюковском вагоностроительном заводе состоялась презентация законопроекта...

Экономические и политические «манипуляции» вокруг локализации, или почему Украина должна развивать свою промышленность

Тема необходимости локализации производства в Украине не нова, поднимается на разных уровнях с...

Промышленный Кременчуг голосует «ЗА» пилотный проект Минэкономразвития

На сайте Кабинета Министров Украины 11 июня 2020 года появился проект постановления «Некоторые...

Владимир Приходько: «Наладить производство электровозов в Украине реально. Но никто не решится на это без контракта с УЗ»

Руководитель и совладелец Крюковского вагоностроительного завода Владимир Приходько рассказал о...

Владимир Приходько: «Полностью поддерживаю заявление правления Укрзализныци об углублении локализации производства»

Из отчета Минэкономразвития за 2018 год известно, что государственные монополии Украины только за...