Шановні вагонобудівники, дорогі заводчани! Добігає кінця грудень, час підбивати підсумки поточного року, обговорювати плани і сподівання на наступний.
У першому півріччі 2021-ого продовжувалася тяжка ситуація минулого року. Ми стукали в усі двері, бралися за будь-яке замовлення, щоб тільки мати роботу і зберегти колектив.
Але з призначенням у травні на посаду міністра інфраструктури Олександра Кубракова, а затим на посаду голови правління УЗ Олександра Камишіна сталися важливі зміни. 7 червня відбулася нарада в міністерстві, 14 серпня Олександр Кубраков, Олександр Камишін приїхали до Кременчука, побували на КВБЗ, дивилися виробництво вагонів. Потім був Форум «Україна 30» у листопаді, коли група керівників на чолі з Президентом України Володимиром Зеленським проїхала дизель-поїздом ДПКр-3, усі побачили високий рівень нашої продукції.
Керівники держави та уряду сприйняли нашу ініціативу, що «Велике будівництво» на залізниці дасть ще більший ефект ніж у автодорожній сфері. Оцінили вкрай складну ситуацію у транспортному машинобудуванні. Почалися зміни у забезпеченні пасажирським та вантажним рухомим складом.
Ми поставили у другому півріччі 3 дизель-поїзди, укладено контракт на поставку 100 вагонів локомотивної тяги. Сподіваємося, що перші 20 відправимо уже в поточному році з випередженням графіка на кілька місяців. А ще два дизель-поїзди – у першому кварталі 2022-ого.
Вони будуть відрізнятися від своїх побратимів зразка 2021 року: на прохання Укрзалізниці внесли зміни в конструкцію з тим, щоб збільшити пасажиромісткість. Адже УЗ планує ці поїзди для маршруту Київ-Аеропорт Бориспіль.
На наступний рік, як відомо, закладено кошти до бюджету ще на 100 пасажирських вагонів. Серед них міжрегіональні вагони локомотивної тяги та плацкартні. КВБЗ має намір взяти участь у тендерах і сподівається на отримання замовлень.
Зроблено кроки й до оновлення парку вантажних вагонів. Найближчим часом має вийти програмний документ з цього приводу. Бачимо, що в УЗ посилюється дисципліна і порядок, проводиться робота з потенційними замовниками. Уже в четвертому кварталі ми почали укладати контракти на поставку вантажних вагонів, і маємо їх у портфелі замовлень першого півріччя 2022-ого.
Звісно, є проблеми. Нам складно конкурувати на ринку з ростом цін на литво та енергоносії на 20-30%. Але головне, що з’явився попит.
Оголошено тендер на поставку для УЗ 80 приміських і регіональних електропоїздів. Також йдеться про поставку електровозів фірмою Альстом, тепловозів Дженерал Електрик. Планується поставка поїздів метро для Києва та Харкова. Маємо намір взяти участь у цих проєктах, принаймні у частині з них, самостійно або з іноземними партнерами.
2021-ий показав, що отой запас міцності, який створювало не одне покоління крюківських вагонобудівників, дозволив нам вистояти і взяти курс на подальший розвиток. Рік, що минає, був для нас продуктивним, незважаючи на всі економічні й політичні потрясіння, світову пандемію.
З другої половини 2021 року ми активно запрошуємо робітників та інженерно-технічних працівників обійняти вакантні посади. Для того, щоб залучити людей на підприємство, маємо забезпечити їх стабільною роботою, достойною її оплатою, гарантованим соціальним пакетом.
У листопаді спрацювали з непоганими фінансово-економічними показниками. Тож 19 грудня я підписав дозвіл про виплату колективу премії за підсумками листопада. Починаючи з 1 грудня підвищено оклади і тарифні ставки.
Крюківський вагонобудівний завод продовжує рухатися вперед. Наша наполегливість і праця колективу дозволили зберегти потенціал. Ми працюємо над створенням нової техніки як в пасажирському, так і у вантажному вагонобудуванні, докладаємо зусиль, щоб вивести її на європейський ринок.
Вдячниий, що у складні часи з нами були губернатор Олег Синєгубов, такі громадські організації як Федерація роботодавців України, УСПП. Днями Верховна Рада прийняла у другому читанні законопроект № 3739 про локалізацію в машинобудуванні. І спасибі тим працівникам та членам їх сімей, кременчужанам, які підписали звернення за прийняття закону. У нашому місті зібрано найбільше підписів!
Шановні заводчани, дякую вам за працю. Наглядова рада і правління докладають максимум зусиль для забезпечення колективу роботою та достойною заробітною платою. Хай новий рік буде добрим для України, для ПАТ «КВБЗ», для кожного з нас! Бажаю вам і вашим родинам щастя, благополуччя, міцного здоров’я та всього найкращого.
Володимир Приходько, голова наглядової ради ПАТ «КВБЗ».