Бездіяльність українських чиновників позбавляє Україну можливості зберегти свій прапор у водах Антарктики

Бездіяльність українських чиновників позбавляє Україну можливості зберегти свій прапор у водах Антарктики

«Чому Прем'єр-міністр України Шмигаль та Міністр економіки Петрашко мають зберегти український прапор у водах Антарктики?»

Вже понад 300 днів минуло з моменту, коли ми звернулися до топ-чиновників країни з чіткою відповіддю на це питання.

Коротко про передісторію.

Ми пишаємось тим, що у команді Федерації роботодавців України є Андрій Чуклін, який представляє компанію ІКФ. «Море Співдружності» – єдиний великий океанічний траулер, який працює під прапором України.

Це справжня пловуча рибна фабрика. Єдине судно у світі, що виробляє на борту харчовий продукт – м'ясо криля. Україна одна з лише 5 країн, яка ловить антарктичного криля. Це один з найперспективніших біологічних ресурсів планети, ринок цього товару зростає шалено. Тому це - експортні контракти та валюта для економіки країни. Делікатесний продукт приносить у бюджет понад 60 мільйонів на рік.

І лов криля в Антарктиді - не просто бізнес. Це право країни на відповідну щорічну квоту у видобутку та право на дослідження біоресурсів у регіоні. Багато в чому саме завдяки «Морю Співдружності» відбувається зміна складів наших експедицій на Південний Полюс.

Через непросту специфіку промислу у водах Антарктиди компанія змушена перевантажувати свою продукцію безпосередньо з борту судна окремими партіями для доставки покупцям.

Відповідно до вимог міжнародного та чинного українського законодавства експорт продукції має супроводжуватись міжнародним ветеринарним документом.


На борту судна є сертифікована лабораторія, але закон України вимагає проведення відбору зразків ОСОБИСТО УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ ДЕРЖПРОДСПОЖИВСЛУЖБИ.

Це означає, що компанія судновласника має забезпечити присутність представника Держпродспоживслужби у кожному з портів, куди прибуває продукція для відвантаження покупцю в різних куточках світу, здебільшого максимально віддалених від України.

І це при тому, що, наприклад, Євросоюз повністю довіряє результатам досліджень міжнародної лабораторії SGS.

Українська бюрократія дуже дорого коштує. Возити чиновників по всьому світу, щоб вони дивилися, як вантаж доправляють до контейнерів або доставляти вантаж на територію України для отримання відповідного сертифікату – це суцільні збитки, нерви та зриви контрактів.

Що маємо в фіналі?

На жаль, за більше ніж 300 днів, що минулі після звернень Федерації роботодавців до влади, не відбулося жодних кроків, щоб змінити ганебну ситуацію, яка може коштувати Україні втрати унікального судна та міжнародного престижу.

Багато країн обіцяють будь яким судновладцям, які ходитимуть під їхнім прапором в Антарктиду, низку бонусів: компенсацію частини пального, частини вартості судна тощо.

У той час як наш Уряд за 10 місяців не спромігся ініціювати відповідні зміни до законодавства, про які його просила Федерація роботодавців, щодо необхідності безпосереднього огляду вантажів представниками Держпродспоживслужби для оформлення міжнародних ветеринарних документів. І внести його на розгляд до Парламенту.

Не будемо вдаватися в деталі законотворчих ініціатив, переписок, розмов із відповідальними особами, які відбулися за цей час.

Констатуємо одну просту річ.

За весь цей час ані Уряд, ані Парламент не змогли внести 2 абзаци змін до закону.

Ми не просили грошей.

Ми не просили пільг.

Нам не потрібне було бюджетне фінансування.

Ми лише просили дати можливість працювати, так як працює весь світ, українським риболовам та виробникам важливої продукції. Тим, хто створює робочі місця та сплачує податки, і дуже часто просуває та презентує нашу країну набагато краще, ніж численні ті, хто на ці податки живе.

То які там ще кому інвестняні потрібні?!

Чому в Данії шанують підприємців.

Делегацією Федерації роботодавців України провели робочий тиждень з нашими друзями та партнерами з DI...

Бездіяльність українських чиновників позбавляє Україну можливості зберегти свій прапор у водах Антарктики

«Чому Прем'єр-міністр України Шмигаль та Міністр економіки Петрашко мають зберегти український...

Чому державі слід змінити свої пріоритети

Вже 4 місяці цей сучасний красень дизель потяг стоїть на рейках, але нікуди не їде.