Україна готує міжурядову угоду з Південною Кореєю, яка передбачає отримання нових швидкісних електропоїздів Hyundai. Про це на форумі "Україна 30. Інфраструктура" повідомив міністр Владислав Криклій.
Після цього було показано звернення віце-президента підрозділу комерційного транспорту та енергетики Hyundai Corporation Юн Сук Чоя. Який додав, що також «нетерпляче чекає на готовність з боку України підтримати транспортні проєкти уряду Кореї». Окрім того Hyundai розгляне можливість інвестування в Україну для локалізації виробництва складних технологій.
Не проблема - будь ласка, заходьте на наш ринок усі компанії: Alstom, Hyundai, Siemens, General Electric, CRRC Corporation Ltd.
Будуйте в нас заводи, наймайте наших працівників. І конкуруйте.
Але місцева складова ваших швидкісних потягів повинна бути не менше 30%, а до 2024 ступінь локалізації виробництва в Україні має скласти 45%, на чому і наполягала Федерація роботодавців України під час розробки Закону України Про внесення змін до Закону України “Про публічні закупівлі” щодо створення передумов для сталого розвитку та модернізації вітчизняної промисловості».
Суть локалізації і полягає в тому, щоб робити на місцевих заводах і місцевою робочою силою.
Для цього і потрібен закон про локалізацію виробництва.
У нас немає питання в можливості виготовити продукцію, причому зробити на українських підприємствах із застосуванням як українських, так і європейських технологій, у нас стоїть питання, щоб нарешті почати витрачати #публічі_фінанси на локалізовану в Україні продукцію.
Зрештою ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» виготовляє швидкісні поїзди – Тарпани, які кращі. І більш, ніж в два рази дешевші за Hyundai, ще й не ламаються на морозі.
Їх локалізація становить 65%.
Але, якщо закупівля електровозів відбудеться без конкуренції з іншими виробниками, а з мінімальним рівнем локалізації або по імпорту - тим самим повториться прикрий досвід 2012 року, коли Україна закупила 10 корейських поїздів Хюндай HRCS2 (при наявності українських виробників), і це знову призведе до виводу значних коштів за кордон та надмірних витрат державного перевізника – це розцінюватиметься вже як державний злочин.
Хочу нагадати, у 2021 році в зоні особливої уваги Федерації роботодавців України – національний проект «Модернізація «Укрзалізниці», ініціатором і розробником якого є Федерація.
Здійснити Модернізацію Укрзалізниці можливо лише за підтримки держави та активної участі вітчизняних виробників.
А не поодинокими заходами – як то придбання потягів Hyundai.
Крім того, для такої складної структури, як залізниця, велику роль грають стандарти. І якщо відбувається зміна стандартів ремонту та обслуговування на користь одного виробника – це шкодитиме і створюватиме обмеження для інших виробників.
Тому врахування цього фактора є надзвичайно важливим.
Інфраструктурна революція по всіх галузях в нашій країні повинна відбуватися максимально за рахунок внутрішнього виробника, зокрема вітчизняного машинобудування. Адже на кожен долар, вкладений в інфраструктуру, економіка країни отримує до трьох доларів додаткових доходів в суміжних галузях.
Модернізація Укрзалізниці через будівництво вагонів, локомотивів може дати величезний мультиплікаційний ефект для економіки України.
У випадку Укрзалізниці мультиплікатор дуже високий – це 6-8. 1200 компаній сьогодні в Україні прямо чи опосередковагно готові виробляти продукцію та надавати послуги для інфраструктури, для Укрзалізниці.
Так, за нашими попередніми розрахунками, реалізація виробництва електровозів в Україні з локалізацією понад 50 % матиме відчутний мультиплікаційний ефект як для 150 промислових підприємств машинобудівної та суміжних галузей України, так і української економіки в цілому.
А саме:
- додаткові надходження до бюджетів та фондів складуть близько 200,8 млн. євро,
- економія видатків по безробіттю – 76 млн. євро;
- буде створено близько 25 тис. робочих місць;
- - українське населення отримає більший дохід у вигляді заробітної плати - близько 18,5 млн. євро на рік, що в свою чергу стимулювати споживчий попит на ринку;
- все це позначиться на зростанні ВВП - мінімум на 3,74 млрд.грн. щорічно