Здійснити модернізацію Укрзалізниці можливо лише за підтримки держави та активної участі вітчизняних виробників

Здійснити модернізацію Укрзалізниці можливо лише за підтримки держави та активної участі вітчизняних виробників

Україна готує міжурядову угоду з Південною Кореєю, яка передбачає отримання нових швидкісних електропоїздів Hyundai. Про це на форумі "Україна 30. Інфраструктура" повідомив міністр Владислав Криклій.

Після цього було показано звернення віце-президента підрозділу комерційного транспорту та енергетики Hyundai Corporation Юн Сук Чоя. Який додав, що також «нетерпляче чекає на готовність з боку України підтримати транспортні проєкти уряду Кореї». Окрім того Hyundai розгляне можливість інвестування в Україну для локалізації виробництва складних технологій.

Не проблема - будь ласка, заходьте на наш ринок усі компанії: Alstom, Hyundai, Siemens, General Electric, CRRC Corporation Ltd.

Будуйте в нас заводи, наймайте наших працівників. І конкуруйте.

Але місцева складова ваших швидкісних потягів повинна бути не менше 30%, а до 2024 ступінь локалізації виробництва в Україні має скласти 45%, на чому і наполягала Федерація роботодавців України під час розробки Закону України Про внесення змін до Закону України “Про публічні закупівлі” щодо створення передумов для сталого розвитку та модернізації вітчизняної промисловості».

Суть локалізації і полягає в тому, щоб робити на місцевих заводах і місцевою робочою силою.

Для цього і потрібен закон про локалізацію виробництва.

У нас немає питання в можливості виготовити продукцію, причому зробити на українських підприємствах із застосуванням як українських, так і європейських технологій, у нас стоїть питання, щоб нарешті почати витрачати #публічі_фінанси на локалізовану в Україні продукцію.

Зрештою ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» виготовляє швидкісні поїзди – Тарпани, які кращі. І більш, ніж в два рази дешевші за Hyundai, ще й не ламаються на морозі.

Їх локалізація становить 65%.

Tarpan

Але, якщо закупівля електровозів відбудеться без конкуренції з іншими виробниками, а з мінімальним рівнем локалізації або по імпорту - тим самим повториться прикрий досвід 2012 року, коли Україна закупила 10 корейських поїздів Хюндай HRCS2 (при наявності українських виробників), і це знову призведе до виводу значних коштів за кордон та надмірних витрат державного перевізника – це розцінюватиметься вже як державний злочин.

Хочу нагадати, у 2021 році в зоні особливої уваги Федерації роботодавців України – національний проект «Модернізація «Укрзалізниці», ініціатором і розробником якого є Федерація.

Здійснити Модернізацію Укрзалізниці можливо лише за підтримки держави та активної участі вітчизняних виробників.

А не поодинокими заходами – як то придбання потягів Hyundai.

Крім того, для такої складної структури, як залізниця, велику роль грають стандарти. І якщо відбувається зміна стандартів ремонту та обслуговування на користь одного виробника – це шкодитиме і створюватиме обмеження для інших виробників.

Тому врахування цього фактора є надзвичайно важливим.

Інфраструктурна революція по всіх галузях в нашій країні повинна відбуватися максимально за рахунок внутрішнього виробника, зокрема вітчизняного машинобудування. Адже на кожен долар, вкладений в інфраструктуру, економіка країни отримує до трьох доларів додаткових доходів в суміжних галузях.

Модернізація Укрзалізниці через будівництво вагонів, локомотивів може дати величезний мультиплікаційний ефект для економіки України.

У випадку Укрзалізниці мультиплікатор дуже високий – це 6-8. 1200 компаній сьогодні в Україні прямо чи опосередковагно готові виробляти продукцію та надавати послуги для інфраструктури, для Укрзалізниці.

Так, за нашими попередніми розрахунками, реалізація виробництва електровозів в Україні з локалізацією понад 50 % матиме відчутний мультиплікаційний ефект як для 150 промислових підприємств машинобудівної та суміжних галузей України, так і української економіки в цілому.

А саме:

  • додаткові надходження до бюджетів та фондів складуть близько 200,8 млн. євро,
  • економія видатків по безробіттю – 76 млн. євро;
  • буде створено близько 25 тис. робочих місць;
  • - українське населення отримає більший дохід у вигляді заробітної плати - близько 18,5 млн. євро на рік, що в свою чергу стимулювати споживчий попит на ринку;
  • все це позначиться на зростанні ВВП - мінімум на 3,74 млрд.грн. щорічно

 

Економіка, яка базується на ціні газу у декілька разів вище, ніж у конкурентів, приречена бути неконкурентоздатною

Купівля газу на споті і сильна гривня вбивають експортерів і роблять нашу продукцію неконкурентною на зовнішніх ринках.

Україна стоїть на порозі кризи, якої не знала за всю новітню історію

А уряд звітує що «всьо під контролем».. «Зима близько» це вже не мем із фільму «Гра престолів» ,...

Чи зможе Україна наблизитись до GREEN_DEAL на вживаних авто?

Пролог У 2008 році, обсяг виробництва автомобільної техніки в Україні складав 425,8 тис. одиниць...

Голова Всеукраїнського об’єднання організацій роботодавців «Федерація роботодавців скляної промисловості»

Наша думка

Український автопром vs. Індустрія 4.0*

Сучасна економіка кардинально змінюється. Діджиталізація, підвищення рівня автоматизації та нові бізнес-моделі зробили революцію в різних галузях, і автомобільна промисловість не стала винятком. Чи є...