Міжурядові угоди про локалізацію виробництва компанії «ALSTOM» - це стратегічний крок для розвитку в Україні високотехнологічної промисловості та залучення інвестицій

Міжурядові угоди про локалізацію виробництва компанії «ALSTOM» - це стратегічний крок для розвитку в Україні високотехнологічної промисловості та залучення інвестицій

«Alstom готовий локалізувати в Україні до 35% виробництва і обслуговування. Це цілком законна вимога української влади, і ми вчинили відповідним чином", - заявив Міністр економіки, фінансів і відновлення Франції Брюно Ле Мер щодо локалізації виробництва електровозів «Альстом» в Україні.

001

Довга дорога до цієї фрази та підписання контрактів між Україною та Францією на загальну суму понад 1,3 млрд євро – це результат роботи Змішаної українсько-французької комісії з економічного співробітництва.

"Підписання важливих документів стало результатом тривалої і ефективної роботи нашої комісії... Проекти з будівництва ефективної системи водопостачання в Києві та Луганській області однаково важливі. Крім того, є Стратегія прем'єр-міністра, тому ми підписуємо договір з компанією Alstom про стратегічно важливу галузь промисловості - залізницю", - зазначив очільник Змішаної українсько-французької комісії з економічного співробітництва Арсен Аваков.

Три роки поспіль Федерація роботодавців України наполягала на відповідних законодавчих ініціативах і нормах, що закріплюють вимогу локалізації в публічних закупівлях. Ми очікували, що відповідний пріоритет з’явиться і в діях економічного блоку Кабінету Міністрів України.

Тому тим більше ми підтримуємо позицію Змішаної українсько-французької комісії з економічного співробітництва, яку очолює Міністр внутрішніх справ України пан Аваков.

Це приклад правильно державницької позиції і відстоювання національних економічних інтересів України. Така позиція в міжнародних переговорах говорить про те, що в Україні нарешті з’являються політики справжні державники, які розуміють важливість локалізації виробництва в Україні і її ефекту для відновлення нашої економіки, промисловості та створення робочих місць.

Локалізація виробництва електровозів «Альстом» на рівні 35% означає, що:

третину їх вартості буде витрачено на продукцію, вироблену в Україні, на нашу економіку та робочі місця. 35% від 900 млн євро, зазначених у цьому контракті - це 315 мільйонів євро. Або понад 10 млрд гривень. Саме стільки принесе економіці нашої країни локалізація лише одного цього міжнародного контракту.

Протягом років ми наголошували і Уряду, і ВРУ і Президенту, що Україна здатна зробити надзвичайно великий індустріальний прорив. Але за умови обов’язкової локалізації під час реалізації інфраструктурних проектів. Сьогодні ключові питання на порядку денному будь-якої країни – захист власного ринку, розвиток економіки, промисловості та збереження робочих місць.

Україна реалізує великі амбіційні інфраструктурні проекти. Щорічно обсяги публічних закупок складають сотні млрд гривен.

В той же час ми – єдина країна, що не використовує в публічних закупівлях жодного нецінового критерію, незважаючи навіть на те, що чинним Законом України «Про публічні закупівлі» це передбачено.

В нас немає практики обов’язкових вимог до локалізації, місцевої складової чи життєвого циклу товарів

Введення вимог до локалізації при публічних закупівлях є інструментом розвитку, передусім переробної промисловості.

За розрахунками експертів соціально-економічний ефект від запровадження обов’язкової локалізації в машинобудівній галузі на рівні 10-40%: зростання ВВП – 3,9%, зростання податкових надходжень до бюджету – 8,3%, зростання продукції переробної промисловості – 10,7%

Збереження існуючих робочих місць – 200 000, створення нових робочих місць – 62500.

Локалізація виробництва компанією «Альстом» - це чіткий приклад і сигнал готовності всесвітньовідомих промислових гігантів враховувати законні вимоги і українських виробників.

002

Підписані міжурядові угоди – це значні кроки на шляху до впровадження ефективної промислової кооперації між європейськими та українськими виробниками.
Упевнені, що вітчизняні машинобудівники можуть забезпечити локалізацію виробництва вище 35% у переважній більшості складної техніки.

Більш того, наші підприємства мають позитивний досвід співпраці з компанією Alstom і наразі Федерація готує відповідний перелік можливих українських постачальників.

Сьогодні направив листа Міністру внутрішніх справ України пану Авакову з подякою та впевненістю, що об’єднання наших зусиль, компетенцій, можливостей та досвіду Федерації роботодавців України забезпечить ефективну реалізацію підписаних угод.

 

 

Чи зможе Україна наблизитись до GREEN_DEAL на вживаних авто?

Пролог У 2008 році, обсяг виробництва автомобільної техніки в Україні складав 425,8 тис. одиниць...

Надійно, з користю для екології і несподівано дешево для держави: використання шліфувального шламу у дорожньому будівництві

Надійно, з користю для екології і несподівано дешево для держави: використання шліфувального шламу у...

УКРАЇНСЬКА ПЕРСПЕКТИВА: чи вдасться досягнути оптимістичного сценарію?

Ефективний менеджмент країни – міністри економіки часів Незалежності зібралися для вироблення...