Як ви оцінюєте 2020 рік для Компанії та країни? Особливо, з огляду на те, що в цілому рік був нелегким для всього світу?
Так, ситуація в країні та світі дійсно дуже складна, але 2020 рік для нашої Компанії в основному був позитивним. Ми бачимо та розуміємо, що сьогодення держави неоднозначне, часто навіть протирічне. До того ж, на жаль, керівництво країни, здається, не розуміє, що вітчизняна промисловість потребує нормального здорового державного протекціонізму.
Ефективний розвиток держави не можливий без власної міцної промисловості! Це аксіома, яку вітчизняні промисловці сьогодні змушені доводити високопосадовцям у парламенті та уряді. Тож, розраховувати нам потрібно лише на себе, оскільки чекати підтримки від керівництва країни поки що, на жаль, не варто. Ми можемо і маємо докласти власні зусилля для подальшого розвитку галузі та досягнення її ефективності, як кажуть, «не завдяки..., а всупереч…».
Що означає для нас розраховувати на себе? Відповідь однозначна: працювати на всіх ланках виробництва так, щоб нашу продукцію знали як суперякісну, замовляли і купували. Умови досягнення такої мети визначені нами давно й ми прагнемо їх дотримуватися. Отже важливо, щоб наша продукція
● відповідала критеріям та вимогам ринку і замовників, як стосовно протипожежної, так і стосовно сільськогосподарської техніки;
● була якісною;
● була доступною для купівлі в будь-який час;
● була конкурентоспроможною за ціною.
Лише в такому разі у нас будуть купувати!
Моя оцінка року неоднозначна: він був і не поганим, і не хорошим. Але для нас він став роком активного сприяння подальшому розвитку Компанії: адже ми дали старт тим процесам, що, на наше переконання, будуть ефективним каталізатором успішного розвитку в році наступному!
Ми зараз виконуємо замовлення ДСНС на досить складну техніку – нашу нову АЦ-8-50 (63022)-530 М. Ця автоцистерна значно краща за цілою низкою показників, перевищує попередні розробки як за своїми конструктивними, так і технічними рішеннями. Можемо з гордістю сказати: вона досягла високого європейського рівня.
Зазначу, що при цьому ми не почиваємо на лаврах. Колектив працює над усуненням виявлених певних конструктивних недоліків. Ми шукаємо шляхи покращення нашої продукції і цей процес безперервний.
Розкажіть, будь ласка, про впровадження у виробничі процеси системи ERP. Ваше бачення необхідності таких нововведень та їхньої доцільності.
Для того, щоб продукція відповідала критеріям, про які я говорив, ми зобов’язані організувати досконале та ефективне управління виробничими процесами. І ті зміни, які ми започаткували зараз, є нагальними. Я би навіть сказав, що 2020 рік для Компанії – це рік системних змін, які впливатимуть на весь комплекс виробництва, сприятимуть удосконаленню продукції в році прийдешньому. Підкреслю: не зміни заради змін, а системні зміни заради високої якості та зростання прибутків.
Однією з наших КВЦ – є управління виробничими процесами виключно в системі ERP. І тут, я хочу наголосити, що й ця система не є самоціллю чи якоюсь модою. Я був на багатьох європейських підприємствах і бачив, що там ERP є обов’язковим інструментом управління. Без неї просто неможливо успішно керувати підприємством.
Система зобов’язує робити всі процеси професійно грамотно й у правильній послідовності. Важливо зрозуміти, що в разі, якщо щось робиться неправильно, то не варто очікувати бажаного результату! Сьогодні впровадження ERP дозволило подолати величезний пласт проблем, які постійно виникали на нашому виробництві, проте лишалися тривалий час поза увагою, не проявляли себе відкрито.
Одна з них – підготовка персоналу. Щоб стати високотехнологічним виробництвом, а лише в такому разі можна задовольнити вимоги ринку, нам потрібен компетентний персонал.
Відзначу: у нас чудовий дружній колектив співробітників, відданих підприємству. І я вдячний за це всім причетним до нашої спільноти! Але для виробництва просто бути гарним колективом явно недостатньо. Для того, щоб посідати та утримувати лідируючі позиції в галузі, обов’язково потрібно систематично підвищувати кваліфікацію співробітників. Чим ми зараз активно й займаємося.
Ми стали чітко розуміти, що всі процеси в Компанії тісно пов’язані між собою, а невиконання чи неякісне виконання своїх обов’язків одним відділом, або навіть одним фахівцем, незмінно призводить до збою низки інших процесів. Як результат – збитки для підприємства.
Є й інша проблема – логістична. Наш постійний біль, який суттєво впливає на терміни виробництва, це недотримання термінів постачання ТМЦ. А невчасні поставки призводять до збоїв у строках виробництва. Почали активно працювати і над ї вирішенням.
Без системного підходу не досягається успішність та ефективність. Для того, щоб функціонувала вся система в цілому, важлива чітка й злагоджена координація управлінсько-виробничих процесів Компанії.
Чи є якийсь «універсальний засіб» для того, щоб підприємство стало першими у своїй галузі?
Є. Цей засіб підходить усім компаніям, які прагнуть розвитку та стабільних позицій на ринку – необхідно стати не просто кращими, а вибороти й посісти позицію лідерів. Для досягнення такої перспективної мети необхідно:
● навчитися працювати в команді;
● усвідомити, що від ефективного виконання обов’язків кожним членом команди залежить результативність і забезпечення наступного процесу.
Що стосується Компанії «Пожмашина», то ми вже команда, для нас важливо й надалі вчитися ефективно працювати всім разом.
Прокоментуйте, будь ласка, зміни в оплаті праці на підприємстві. Наскільки вони стали доцільними та ефективними?
У цьому році ми ввели, й надалі будемо вдосконалювати, нову систему оплати праці. Для робітників – це система грейдів, а для офісних працівників – система KPI. Стосовно офісних працівників введено поки що два показники – дисципліна та функціональні обов’язки. Стосовно робітників введено систему грейдів, але, звичайно, вона ще недосконала, потребує доробок, над нею варто попрацювати і ми будемо це робити. Можна сказати, що система працює в тестовому режимі, щоб люди зрозуміли, що її впровадження не призвело до погіршення ситуації, а навпаки – забезпечило її покращення. Ми відійшли від старої оплати праці – я вважаю це позитивним моментом.
Проаналізувавши за чотири місяці стан оплати праці за грейдами, ми побачили, що завантажені роботою працівники отримали вдвічі більшу заробітну плату, ніж у попередньому варіанті.
Стосовно системи грейдів плануємо наступні кроки:
● контролювати і нормувати години трудовитрат (особливу увагу будемо звертати на те, щоб норми відповідали реаліям, не були завищеними);
● контролювати якість (премія за якість виплачується й зараз, але будемо принципово контролювати цей показник);
● посилювати відповідальність за результат.
За системою KPI введено преміальні доплати. Моя позиція як генерального директора така: і надалі збільшувати розмір заробітної плати методом преміювання, але обов’язково за конкретний результат.
На сьогоднішній день Компанія посідає позицію лідера на ринку праці в Україні. Конкуренція на одне робоче місце становить 2-3 особи. Умови праці й рівень заробітної плати дозволили нам вийти на такі позиції. Після введення нової системи оплати праці працівники підприємств Компанії отримують заробітну плату на європейському рівні. У нас працюють на робітничих професіях фахівці з інших регіонів. Люди приїздять, щоб працювати слюсарями, зварювальниками. Про що це свідчить? Ми стали привабливими для широкого кола фахівців.
Компанія принципово виходить з того, що гроші потрібно заробляти! Увівши грейдову систему, ми даємо людям змогу заробляти гідно.
Виробничі цехи підприємства поповнюються новим обладнанням щороку, і 2020 не став виключенням. Прокоментуйте, будь ласка, нове поповнення та подальші шляхи розвитку в цьому напрямку.
Цього року ми ввели в експлуатацію:
● два токарні верстати з ЧПК DOOSAN у механічному цеху;
● дробометну рольгангову установку, установку плазмового різання з ЧПК ECKERT, стрічкопильний верстат у заготівельно-зварювальному цеху;
● нову фарбувальну камеру у складально-фарбувальному цеху;
● проводимо установку й запускаємо в роботу новий кокільний станок у ливарному цеху, що дозволить вивести процес лиття на принципово новий рівень.
Модернізація, проведена сьогодні у виробничих цехах, відповідає рівню сучасного європейського підприємства. Я був на багатьох промислових підприємствах Європи і можу стверджувати, що наше виробництво не лише не поступається європейським, а за деякими позиціями навіть перевершує їх.
Хотілося б детальніше почути про плани на 2021 рік. Розкажіть, будь ласка, на що в Компанії будуть звертати особливу увагу, що розвиватимуть?
У цілому Компанія проголошує 2021 рік – роком боротьби за якість.
У наступному році буде розроблена ефективна система контролю якості з відповідними чіткими показниками. Наша продукція має бути якісною! Інакше, за законами ринку – ніхто не буде її у нас купувати!
Життєво необхідно забезпечити ефективну диспетчеризацію підприємства. Як виявилося, іноді відсутні чіткі плани на місяць чи тиждень. Точніше вони є, але більше носять характер поточних планів Таку практику ми однозначно будемо змінювати.
Наголошую ще раз: виробництво єдиний механізм, у якому від результату виконання одного процесу залежить наскільки точним і ефективним буде наступний. Найкращий приклад, годинниковий механізм. Отже, й надалі будемо вдосконалювати роботу в системі ERP.
Що стосується соціальної сфери, то в планах на 2021 рік завершення ремонту 1 і 2 поверхів гуртожитку, придбання автобусів для перевезення працівників, що дозволить залучати й надалі фахівців з інших регіонів.
У 2020 році співробітники Компанії отримали 179 077 грн. матеріальної допомоги, у наступному році також будемо підтримувати працівників у скрутних життєвих обставинах.
У цілому, підсумовуючи, скажу так: наші плани на 2021 рік – працювати, не покладаючи рук, виготовляти якісну та надійну техніку, розширювати коло замовників продукції, зміцнювати позиції на вітчизняному та завойовувати міжнародний ринок. Від результатів праці залежать і наші перспективи.