Як побудована система професійної освіти в Данії. ФРУ вивчає досвід партнерів

Як побудована система професійної освіти в Данії. ФРУ вивчає досвід партнерів

Якщо запитати випускника датського профтеху, де він навчався, ви не почуєте назву учбового закладу. Вам скажуть: "Я вчився у Carlsberg, Novonordisk, Danfoss, Trundfos" - тобто назвуть реальну компанію, частиною якої він є і був весь час свого навчання.

Учні тут гордо носять одяг з логотипом своєї компанії.

Адже у Данії професійна освіта - завжди дуальна. 75% часу студент працює та навчається на виробництві.

Тож не лише має змогу опановувати необхідні навички на справжньому робочому місці, а соціалізується, знайомиться з колегами та знає, що в нього вже є робота.

Делегація ФРУ відвідала професійну школу у данському місті Хольбек.

Насправді - це реальний хаб професійого та загальноосвітнього навчання, який працює 24/7 у тісній взаємодії з усіма соціальними партнерами – роботодавцями, профспілками та профільним міністерством.

Адже переважна більшість студентів данських профтехів від початку навчаються за контрактом із майбутнім роботодавцем.

Світовий бренд сьогодення - це навчання впродовж життя. Upskilling, reskillng. Данія вирішила це питання шляхом поєднання під одним дахом професійного навчання, програм та навчальних курсів від 2 годин до 3 років з "учнями" від 16 до +45 років.

Обов'язкова вимога - наявність контракту з роботодавцем, що унеможливлює безробіття на початку кар'єри (до речі, в Данії, у порівнянні з Україною, дуже низький рівень безробіття серед молоді) та дозволяє піднятися на вищий щабель вже діючому працівнику.

Як зробити систему професійної освіти корисною та привабливою? Ми багато витрачаємо часу на це, обговорюємо, збираємо наради, підписуємо угоди але нічого не змінюється.

Рішення дуже просте, існує в Данії майже з 15 сторіччя: все, що потрібно, – це дати можливості людини зробити вибір, якісно навчити відповідно до наявного досвіду та знань. Чому навчати – також це дуже простий шлях.

Роботодавці та профспілки спільно вирішують які курси потрібні у галузі, які предмети, формати, програми, швидко змінюючи зміст, якщо цього потребує реальний сектор економіки.

Що можемо взяти для себе як досвід та завдання? Створити діючу систему професійного навчання, враховуючи аналіз ринку праці, оцінку навичок та наявність компанії-замовника.

Дякуємо датським колегам за можливість ознайомитися з унікальною системою професійного навчання та інсайти для практичних змін у цій надважливій для роботодавців темі в Україні.

Окрім питань освіти представники ФРУ зустрілися із Надзвичайним та Повноважним Послом України в Данії Михайлом Видойником.

А також вивчали данський досвід у питаннях розвитку зеленої економіки та декарбонізації.

Фотогалерея із поїздки за посиланням.

фотогалерея