Психоемоційна підтримка на робочих місцях у фокусі роботодавців

Психоемоційна підтримка на робочих місцях у фокусі роботодавців

На робочому місці та поза ним ми можемо потрапляти в ситуації, коли людина потребує екстреної психологічної підтримки і можуть виникнути такі питання до себе: «Як я можу підтримати людину, яка втратила усе? Які слова краще сказати, щоб заспокоїти? Чи можу я допомогти ось саме зараз, у ці хвилини, коли людині погано, а психолога поряд немає?».

«Ці питання зараз такі ж актуальні, як і питання щодо підтримки власного ментального здоров’я. Війна – це насильство над нацією, над здобутками нашого народу, над чоловіками і жінками працездатного віку. Будь-яке насильство призводить до психологічних, соціальних та фізичних проблем як на індивідуальному рівні, так і на рівні трудових колективів і бізнес-процесів. Саме тому потрібен інструмент для ефективної відповіді на цей виклик, і це може бути програма психосоціальної підтримки на робочому місці, адже саме через робочі місця ми маємо швидкий і зручний доступ до працюючого населення, – зазначила Ксенія Лепеха, професійний тренер з профілактики програм у сфері праці».

Всі ці питання піднімалися в рамках онлайн-тренінгу з теми «Ментальне здоров’я у фокусі: психосоціальна підтримка на робочому місці в умовах воєнного стану» для представників підприємств – членів Федерації роботодавців України. Учасники мали можливість поділитися власним досвідом в управлінні стресом в умовах війни і отримати інформацію щодо ефективних методів психологічного відновлення та емоційної стабілізації, коли «накриває» паніка, тривога, нав’язливі негативні думки.

В контексті турботи про інших, питання надання першої психологічної допомоги викликало найбільшу зацікавленість, адже на сьогодні в Україні в сфері праці немає програми першої психологічної допомоги на рівні підприємств, а потреба є в інформації і відповідних навичках: як правильно реагувати, що говорити і як ефективно підтримати людину у її важкі хвилини до надання фахової психологічної допомоги.

Навчання надавати першу психологічну допомогу має стати невід’ємною частиною політики і програми безпеки і здоров’я на роботі. Це дозволить нам вільно говорити на тему ментального здоров’я, помічати ознаки змін в емоційному і поведінковому стані працівника і вчасно реагувати, щоб попередити психологічні і фізичні ризики як для самої людини, так і для робочого місця.

Для того, щоб психосоціальна підтримка співробітників була не фрагментарна і реактивна, а носила профілактичний характер і відбувалася на постійній основі, потрібна відповідна політика і програма заходів в рамках цієї політики.

Тому ключовим питанням тренінгу стала розмова і адвокація програми психосоціальної підтримки на рівні підприємств.

Цей тренінг став ефективним інструментом для промоції теми психологічної безпеки і ментального здоров’я працюючого населення і можливість донести до кожного підприємства переваги як для працівників так і бізнесу щодо розроблення і впровадження письмової політики і програми психосоціальної підтримки співробітників.

Під час тренінгу учасники мали можливість обмінятися досвідом і дізнатися про успішні практики психосоціальної підтримки співробітників, обговорити імовірні бар’єри і драйвери на шляху розроблення і впровадження такої програми на рівні підприємств.

Захід проведено в рамках співпраці з Das Bildungswerk der Wirtshaft MV за підтримки Sequa

 001

002

 003

004