Кваліфікація працівників – складова створення конкурентного продукту

Кваліфікація працівників – складова створення конкурентного продукту

Кваліфікація працівників – складова створення конкурентного продукту

Взяли участь у форумі «Людський капітал: новий порядок денний», під час якого близько п’ятдесяти представників законодавчої та центральних органів виконавчої влади, ФРУ та ФПУ, міжнародних організацій, експертних та громадських інституцій, понад півтори тисячі онлайн-учасників зі всієї України та з-за кордону шукали відповідь на питання: «Як нам побудувати дієву, ефективну та сучасну Національну систему кваліфікацій в Україні?».

Генеральний директор ФРУ Руслан Іллічов зазначив, що, попри кризу, нові підприємства в Україні будуються і виробництва запускаються.

Але кожне підприємство стикається із проблемою підбору кваліфікованих кадрів. Адже є невідповідність кваліфікації фахівців, які випускаються навчальними закладами, реальним потребам ринку праці.

Маємо корисні ініціативи для подолання цього розриву, але він зменшується повільно.

Роботодавці змушені самостійно проводити перепідготовку кадрів і часто вкладати значні кошти не в основне виробництво, а в створення власних освітніх центрів з метою підготовки кадрів для власних потреб.

Людей донавчають безпосередньо на виробництві. Така система стала вже звичною і більшість кваліфікацій отримується безпосередньо на виробництві.

Для роботодавців важливо бути конкурентними на світовому ринку і кваліфікація працівників – це складова створення конкурентного продукту.

Тому на сьогодні виклик – необхідність створення гнучких систем кваліфікацій та підготовки кадрів, які можуть швидко адаптуватися, щоб встигати за змінами у технологіях на виробництвах.

Але перш за все сьогодні треба зрозуміти, яку країну ми будуємо, як ми себе бачимо в світовому розподілі праці.

Світова система розподілу праці змінюється кожні 5-7 років.

І багато кваліфікованих українців працюють на промислових підприємствах в інших країнах, а не в Україні.

Без чітко зрозумілої стратегії державної політики неможливо спрогнозувати потреби ринку праці, а відповідно і побудувати систему освіти. Від того, що буде вироблятися в країні, залежатиме, яка система навичок і компетенцій на ринку праці буде створена.

Якщо ми будуємо сировинну модель – це одна система кваліфікацій. А якщо хочемо стати високотехнологічною країною, тоді це інша модель і зовсім інша система кваліфікацій.

На жаль, наразі не зрозуміло, яку економіку будує держава в останні роки.

Тому що є розрив між її деклараціями та фактичними діями, зазначив Руслан Іллічов.

Учасники Форуму засвідчили підтримку реформ у галузі освіти та розбудові системи кваліфікацій, які дадуть можливість адаптувати систему освіти до запитів і потреб економіки, роботодавців та суспільства.

Це, у свою чергу, відкриє нові можливості для формування партнерства між органами влади, роботодавцями та профспілками щодо забезпечення потреб ринку праці у кваліфікаціях.

Результатом дискусій стали аналіз причин недостатньої співпраці сфер освіти та представників реальної економіки на загальнодержавному рівні, співпраці державних інституцій із приватним сектором та вироблення пропозицій щодо налагодження механізмів, які покликані побудувати сучасну та ефективну систему кваліфікацій та змінити ситуацію на ринку праці.

Forum osvita13.11.2020 1

Кваліфікація працівників – складова створення конкурентного продукту

Взяли участь у форумі «Людський капітал: новий порядок денний», під час якого близько п’ятдесяти представників законодавчої та центральних органів виконавчої влади, ФРУ та ФПУ, міжнародних організацій, експертних та громадських інституцій, понад півтори тисячі онлайн-учасників зі всієї України та з-за кордону шукали відповідь на питання: «Як нам побудувати дієву, ефективну та сучасну Національну систему кваліфікацій в Україні?».

Генеральний директор ФРУ Руслан Іллічов зазначив, що, попри кризу, нові підприємства в Україні будуються і виробництва запускаються.

Але кожне підприємство стикається із проблемою підбору кваліфікованих кадрів. Адже є невідповідність кваліфікації фахівців, які випускаються навчальними закладами, реальним потребам ринку праці.

Маємо корисні ініціативи для подолання цього розриву, але він зменшується повільно.

Роботодавці змушені самостійно проводити перепідготовку кадрів і часто вкладати значні кошти не в основне виробництво, а в створення власних освітніх центрів з метою підготовки кадрів для власних потреб.

Людей донавчають безпосередньо на виробництві. Така система стала вже звичною і більшість кваліфікацій отримується безпосередньо на виробництві.

Для роботодавців важливо бути конкурентними на світовому ринку і кваліфікація працівників – це складова створення конкурентного продукту.

Тому на сьогодні виклик – необхідність створення гнучких систем кваліфікацій та підготовки кадрів, які можуть швидко адаптуватися, щоб встигати за змінами у технологіях на виробництвах.

Але перш за все сьогодні треба зрозуміти, яку країну ми будуємо, як ми себе бачимо в світовому розподілі праці.

Світова система розподілу праці змінюється кожні 5-7 років.

І багато кваліфікованих українців працюють на промислових підприємствах в інших країнах, а не в Україні.

Без чітко зрозумілої стратегії державної політики неможливо спрогнозувати потреби ринку праці, а відповідно і побудувати систему освіти. Від того, що буде вироблятися в країні, залежатиме, яка система навичок і компетенцій на ринку праці буде створена.

Якщо ми будуємо сировинну модель – це одна система кваліфікацій. А якщо хочемо стати високотехнологічною країною, тоді це інша модель і зовсім інша система кваліфікацій.

На жаль, наразі не зрозуміло, яку економіку будує держава в останні роки.

Тому що є розрив між її деклараціями та фактичними діями, зазначив Руслан Іллічов.

Учасники Форуму засвідчили підтримку реформ у галузі освіти та розбудові системи кваліфікацій, які дадуть можливість адаптувати систему освіти до запитів і потреб економіки, роботодавців та суспільства.

Це, у свою чергу, відкриє нові можливості для формування партнерства між органами влади, роботодавцями та профспілками щодо забезпечення потреб ринку праці у кваліфікаціях.

Результатом дискусій стали аналіз причин недостатньої співпраці сфер освіти та представників реальної економіки на загальнодержавному рівні, співпраці державних інституцій із приватним сектором та вироблення пропозицій щодо налагодження механізмів, які покликані побудувати сучасну та ефективну систему кваліфікацій та змінити ситуацію на ринку праці.

Forum osvita13.11.2020 1

Популярні новини

Відкрите звернення ФРУ до Прем'єр-міністра України щодо реалізації проекту з локалізації електровозів в Україні

Маніфест роботодавців України

2019