Федерація наполягає на внесенні суттєвих правок в законопроєкт про Бюро економічної безпеки

Федерація наполягає на внесенні суттєвих правок в законопроєкт про Бюро економічної безпеки

ФРУ звернулася до голови Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики Данили Гетманцева з пропозиціями щодо доопрацювання до другого читання законопроєкту №3087-д від 02.07.2020 р. про Бюро економічної безпеки України (БЕБ).

У зверненні зазначається, що на відміну від попереднього проєкту, який у кінцевому підсумку був відхилений Верховною Радою, законопроєкт №3087-д, прийнятий парламентом у першому читанні 3 вересня 2020 року, містить чимало норм, які відповідають пріоритетам ФРУ. Адже ми є послідовними прихильниками реформування правоохоронних структур, що опікуються попередженням та боротьбою з злочинністю у сфері публічних фінансів.

Зокрема, шляхом ліквідації вкрай неефективних податкової міліції та профільних підрозділів в інших правоохоронних органах та створення єдиного органу, який мав би забезпечити комплексну протидію економічним та фінансовим злочинам зі скороченням поліцейсько-силових функцій та підвищенням аналітичної складової.

Разом з тим ми не можемо погодитись із цілою низкою запропонованих змін до чинного законодавства, які можуть стати інструментом додаткового тиску на бізнес.
По-перше, законопроєктом запропоновано шляхом внесення змін до Кримінального кодексу України (ККУ) передбачити кримінальну відповідальність за шахрайство з податком на додану вартість. Але чинне кримінальне законодавство містить достатню кількість заходів для належного реагування на таке діяння. Тому цю норму законопроєкту №3087-д пропонується скасувати.

По-друге, на нашу думку, необхідно суттєво скорегувати норму документу щодо порядку порушення кримінального провадження за можливе ухиляння від сплати податків.

Йдеться про те, що відомості про кримінальне правопорушення мають вноситися до Єдиного реєстру досудових розслідувань лише у разі набрання чинності податкового повідомлення-рішення про визначення суми податкового зобов’язання платника податків, розмір якого є значним у розумінні відповідних статей ККУ та інших додаткових фактичних даних. У противному випадку можемо отримати суттєве зростання кількості сумнівних кримінальних проваджень.

По-третє, ФРУ пропонує узгодити з чинним законодавством норму законопроекту №3087-д щодо безпосереднього автоматизованого доступу БЕБ до даних державних електронних інформаційних ресурсів та автоматизованих інформаційних і довідкових систем, реєстрів та банків (баз) даних. Адже Закон «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах» передбачає дещо іншу процедуру такого доступу.

Популярні новини

Відкрите звернення ФРУ до Прем'єр-міністра України щодо реалізації проекту з локалізації електровозів в Україні

Маніфест роботодавців України

2019