5600. Як не допустити чергового погіршення бізнес-клімату в країні?

5600. Як не допустити чергового погіршення бізнес-клімату в країні?

Сьогодні разом із народними депутатами, представниками провідних компаній ключових галузей промисловості, експертами з податкових питань обговорювали скандальний «ресурсний» законопроект №5600.

Основним мотивом круглого столу була вимога бізнесу розумної, економічно обґрунтованої та прогнозованої податкової політики. І, на жаль, новели одіозного законопроекту в його поточному вигляді – зовсім не про це, переконані учасники дискусії.

Всі вони наголошували - дискусія не про те, як бізнесу не сплачувати податки - а саме так це намагаються представити апологети законопроекту – насправді, вона про те, наскільки справедливими ці податки є, як вони рахуються та витрачаються. Про загрози збільшення, у тому числі, і адміністративного тиску на бізнес, які несе цей документ.

«Будемо вимагати, щоб проект закону №5600 обговорювався постатейно, тому що норм, які вбивають економіку, підприємництво і бажання інвестувати, у ньому залишається ще багато.

Дякуючи низці депутатів, частину таких норм у законопроекті було анульовано, але залишилося багато новел, які посилюють тиск на бізнес.

І це в ситуації, коли ціни на енергоносії зашкалюють, коли світова криза в Україні відчувається особливо гостро!

Саме тому ми сьогодні зібралися, щоб обговорити як діяти роботодавцям в цій ситуації», - зазначив Голова Ради ФРУ Дмитро Олійник, відкриваючи зустріч.

Представники машинобудівної, хімічної, скляної, телекомунікаційної, аграрної, металургійної, тютюнової галузей, експерти з податкових та конкуренційних питань наголошують - у період економічної кризи збільшення податкового та адміністративного тиску здатне лише поглибити кризові явища в економіці України, зупинити промислові підприємства та скоротити кількість робочих місць. І, звісно ж, все це аж ніяк не допоможе наповнити бюджет, більше того, значно зменшить податкові надходження.

Положення законопроекту потребували суттєвого доопрацювання і багато його положень було змінено завдяки пропозиціям ФРУ, інших асоціацій та бізнесу.

Проте, у підготовленому до другого читання проекті №5600 залишилось багато норм, що ніяк не можуть влаштовувати бізнес-спільноту, а саме:

чергова спроба Уряду внести зміни до ПКУ, порушуючи принцип стабільності податкового законодавства, не витримавши передбачених законом термінів для таких змін;

обмеження на перенесення збитків минулих років (не більше 50%) великими платниками податків;

збільшення ставки екологічного податку на викиди вуглекислого газу - ставки підвищили на індекс споживчих цін, а викиди СО2 — з нинішніх 10 до 30 грн. за 1 тонну;

підвищення ставки екологічного податку на 10% за розміщення відходів незалежно від класу небезпеки та рівня небезпечності відходів;

можливість податкової робити запити по «фактам які можуть свідчити про порушення», що розширює і повноваження ДПС та ускладнює умови податкового адміністрування для бізнесу;

запровадження максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби для електричного нагрівання (ТВЕН) та рідини для електронних сигарет;

збільшення рентної плати за користування радіочастотним ресурсом на 5%;

підвищення акцизного податку на пиво;

право ДПС на примусове позасудове списання коштів з рахунків платників на 91 день несплати податкового боргу;

заборона виїзду за кордон директору підприємства за рішенням суду, якщо є податковий борг.

Ці та інші зауваження учасників дискусії ФРУ узагальнить та вже найближчим часом направить до Уряду, Парламенту, профільного комітету ВРУ та всіх парламентських фракцій з вимогою забезпечити прогнозовану і стабільну політику держави у сфері оподаткування, без якої неможливе зростання економіки і добробут населення.

 

Останні новини

ФРУ та АМКУ провели перший семінар - навчання з питань державної допомоги бізнесу

Популярні новини

Відкрите звернення ФРУ до Прем'єр-міністра України щодо реалізації проекту з локалізації електровозів в Україні

Маніфест роботодавців України

2019