У Верховній раді України зареєстровано законопроект про локалізацію

У Верховній раді України зареєстровано законопроект про локалізацію

Сьогодні зареєстровано законопроект про локалізацію - ключова ініціатива в сфері промислової політики, повідомив заступник голови Комітету ВРУ з питань економічного розвитку Дмитро Кисилевський.

Співавторами законопроекту виступили Дмитро Наталуха, Роксолана Підласа, а також солідний авторський колектив, включаючи глав депутатських фракцій і груп, голів парламентських комітетів, членів комітету економічного розвитку та інших комітетів. Всього 37 співавторів. Розроблено в тісній співпраці з Федерація Роботодавців України. Аналітичну групу очолив Ігор Гужва.

"Рік за роком наша країна страчає промисловий потенціал - ми експортуємо все більше сировини та нарощуємо імпорт високотехнологічної продукції. Ми оголошуємо перемогою купівлю американських локомотивів та французьких гелікоптерів. Радіємо купівлі польський трамваїв та білоруських тролейбусів", - відмітив Дмитро Кисилевський, - "коронавірус посилив складне становище української промисловості, яка без того падає вже 11 місяць поспіль. Україна не має модливості "залити грошима" свою економіку, як це зробили США, ЄС та Китай. Але можемо вимагаи, щоб товари, які купує держава, були частково або повністю вироблені в Україні. Так само, як це зробіли інші країни".

У США та ЄС рівень проникнення імпорта в публічні закупівлі не перевищує 5%, в Україні – порядка 50%. США, ЄС і навіть країни СНД віддають переваги власним виробникам - у них діють відповідні закони. У США – Buy American Act, в ЄС директива 2014/25/ЄС, яка дозволяє замовнику відхилити тендерну пропозицію по ряду галузей, якщо доля європейської складової менше ніж 50%.

"Законопроект про локалізацію пропонує ринок тим інвесторам, котрі вкладають у виробництво в Україні. Хочеш отримати контракт, за який сплачено грошима українських громадян, – розташуй або локалізуй виробництво в Україні. Створи роботу для українських громадян, та сплати податки в бюджет українського міста", - сказал Дмитро Кисилевський.

"Приклад. Якщо "Укрзалізниця" хоче купити локомотив GE, Alstom, Siemens або будь-який інший – будь ласка. Але за умови, що вони здійснять 30%-ву локалізацію виробництва в Україні. Тролейбус – аналогічно. Є українскі виробники тролейбусів, є підприємства, які можуть робити локалізацію імпортних тролейбусів", - додав нардеп.

Деякі параметри економічного ефекту цього законопроекту:
  • зростання ВВП на 3,9 п.п. протягом 3-5 років
  • створення 62,5 тис. Нових робочих місць
  • зростання податкових відрахувань приблизно на 8%.
У чому суть законопроекту:
  • вимога локалізації поширюється на 4 підгалузі машинобудування: залізничний транспорт, міський пасажирський транспорт, комунальна техніка і спецтехніка, енергетичне машинобудування
  • передбачає вимога локалізації на рівні 25-40% на початковому етапі
  • тимчасовий захід на 10 років
  • локалізація є кваліфікаційним критерієм для участі в закупівлі. Здатний забезпечити локалізацію - візьми участь в тендері і конкуруй
  • методику визначення ступеня локалізації затверджує Кабінет міністрів
  • в Україні існує конкуренція місцевих виробників або локализаторів по тих товарних позиціях, які пропонуються до локалізації.

Номер законопроекту 3739.

 

 

Популярні новини

Відкрите звернення ФРУ до Прем'єр-міністра України щодо реалізації проекту з локалізації електровозів в Україні

Маніфест роботодавців України

2019