Вагонобудівники та трудові колективи вимагають від Уряду терміново прийняти Програму розвитку вітчизняного вагонобудування!

Вагонобудівники та трудові колективи вимагають від Уряду терміново прийняти Програму розвитку вітчизняного вагонобудування!

Сьогодні в Українські новини відбулася спільна прес-конференція керівників вагонобудівних підприємств, логістичних компаній і компаній перевізників.

Знищення вагонобудівної галузі призведе до втрати десятків тисяч робочих місць та колапсу залізничних перевезень, зазначили її учасники, які представляли ПАТ "Крюківський вагонобудівний завод", ПрАТ «Дніпровагонмаш», МП «Дніпродзержинський сталеливарний завод»,ГК «Аурум Груп» (ТОВ «Дизельний завод), ТОВ «ТАС - Логістік», ТОВ «Перша Логістична Компанія», ТОВ "Промвагонтранс".

Сьогодні, незважаючи на заяви Уряду та Президента України щодо створення нових робочих місць, вони змушені констатувати, що за результатами 2020 року, під загрозою повної зупинки опинилися вагонобудівні підприємства та компанії суміжних галузей України, що задіяні у виробництві залізничних вагонів. А це – сотні підприємств. Десятки тисяч працівників ризикують втратити робочі місця! Більшість підприємств галузі є містоутворюючими.

Кількість вагонобудівних та вагоноремонтних заводів зменшилась з 12 (2019 рік) до 7 підприємств (8 місяців 2020 року). І ця негативна тенденція продовжується.

Вже у серпні - вересні 2020 року реалізацію вантажних вагонів здійснювали лише 5 підприємств. Кількість компаній, які здійснювали реалізацію вантажних вагонів в серпні 2020 року, у порівнянні з 2019 роком, зменшилась більше ніж вдвічі.

Об'єми реалізації підприємствами вагонобудівної галузі України вантажних вагонів в січні-серпні 2019 року склали 10182 вагонів, а за аналогічний період 2020 року - лише 1579.

Чому так відбувається?

На сьогодні в Україні зареєстровано близько 190 тисяч вантажних вагонів приватної та державної власності. З них - близько 64 тисяч вантажних вагонів вичерпали свій нормативний ресурс.

Крім того до цих вагонів щороку додаються десятки тисячі імпортованих з Росії списаних вантажних вагонів, які фактично є металобрухтом.

В умовах військової агресії відбувається знищення власного виробництва в стратегічної галузі в інтересах імпортерів металобрухту з країни агресора.

За 2016-2019 роки в Україну було ввезено з РФ біля 18 тисяч вагонів, що вичерпали свій термін експлуатації, курсування яких в Росії заборонено.

Ці вагони несуть цілий ряд ризиків, у тому числі:

   - Підвищується руйнівний вплив на залізничні колії, відновлення яких відбувається за державний кошт, темпи якого в декілька разів відстають від мінімально потрібних;

   - Майже у 3 рази збільшуються поточні витрати на експлуатацію порівняно з нормативним вагоном, що у випадку з інвентарним парком УЗ призводить до неефективного управління державним майном;

   - Втричі порівняно з нормативними (до 8,3 разів на рік) збільшується кількість позапланових ремонтів та простоїв парку, збільшується терміни обороту вагонів;

   - Знижується конкурентоздатність залізничних перевезень територією України – адже лише протягом 2018 року автотранспортні перевезення територією України зросли на 6,3%, а залізничні – навпаки знизились на 5,06%.

   - Створюється техногенний ризик для функціонування залізничного сектору України.

Щорічно десятки тисяч зношених та застарілих вагонів повертаються на колії України замість того, щоб бути утилізованими та заміненими новими вагонами вітчизняного виробництва та стимулювати розвиток вітчизняної економіки.

Мова йде передусім про найпоширеніші види вагонів, що виробляються майже всіма вагонобудівними підприємствами України – універсальний напіввагон та хопер-зерновоз.

Майже півтора року підприємства вагонобудівної галузі вимагають прийняття комплексного рішення по забороні імпорту застарілих вагонів з РФ, вирішення питання заборони нових продовжень строків експлуатації та стимулювання оновлення рухомого складу.

Замість імпорту металобрухту та вбивства власного виробника вони пропонують Уряду власну Програму відновлення залізничного сектору прямий ефект від якої за 5 років складе:

106 млрд грн. додаткового виробництва або, 2,65% зростання ВВП України

- 7,3 млрд грн. - відрахування до бюджетів усіх рівнів щорічно

- 14,8 тис. робочих місць у тільки у вагонобудуванні

- збільшення ефективності перевезень та конкурентоздатності (з іншими
країнами колії 1520 мм) через зменшення кількості ремонтів, прискорення обігу, скорочення операційних витрат

Мультиплікаційний ефект

➢ 9,3% додаткове зростання ВВП України з урахуванням стимулювання попиту в інших галузях та підприємствах малого та середнього бізнесу
➢ 36,3 млрд грн. - відрахування до бюджетів усіх рівнів протягом 5 років
➢ до 30 тис. робочих місць у галузях, що будуть задіяні при будівництві рухомого складу (металургія, машинобудування, енергетичний сектор, хімічна
промисловість тощо) та члени їх сімей

Локалізація виробництва вантажних вагонів передбачена на рівні понад 90%, що навіть вище, ніж у Національної програми «Велике будівництво» доріг в Україні (70%).

Звертаючись до Кабінету Міністрів України вагонобудівники та трудові колективи терміново вимагають!

1. Запровадити повну заборону ввезення в Україну вантажних вагонів з вичерпаним та/або продовженим терміном експлуатації з усіх юрисдикцій,
2. Заборонити з 1.10.2020 здійснення процедури нових продовжень термінів експлуатації вагонів (крім дефіцитних моделей).
3. Посилити технічні вимоги та відповідальність до експлуатації продовжених вагонів з метою мінімізації їх негативного впливу на інфраструктуру (підвищення частоти і обсягів ремонтних робіт).
4. Заборонити чи суттєво обмежити використання іноземних вагонів у внутрішніх перевезеннях (режим тимчасового ввезення).
5. Прийняття Урядом відповідної Програми, яка передбачає механізм стимулюватиме споживачів до оновлення рухомого складу.

Фінальним результатом виконання даних вимог повинно стати оновлення українського парку рухомого складу не менше ніж на 12 тис. нових вантажних вагонів щороку.

"Ми просимо Уряд протягом двох тижнів прийняти рішення з цих питань. Уже неодноразово Президент і Прем'єр України давали доручення розібратися в ситуації. І ми не виключаємо, що працівники підприємств, залишившись без роботи і зарплати, захочуть вийти під стіни Верховної Ради або Кабміну зі своїми вимогами ", - резюмували учасники" прес-конференції.

vagony1

vagony2

vagony3

vagony4

vagony5

Популярні новини

Відкрите звернення ФРУ до Прем'єр-міністра України щодо реалізації проекту з локалізації електровозів в Україні

Маніфест роботодавців України

2019