Локалізація виробництва матиме кумулятивний ефект для зростання вітчизняного вагонобудування

Локалізація виробництва матиме кумулятивний ефект для зростання вітчизняного вагонобудування

Провели робочу зустріч з Олександром Скічко – Головою підкомітету з питань залізничного транспорту Комітету ВРУ з питань транспорту та інфраструктури, його колегами, представниками провідних підприємств вагонобудівної галузі та суміжних підприємств (зокрема, Крюківського вагобудівного заводу, «Дніпровагонмашу», «ТАС- ЛОГІСТІК» та ін.) та директорів профільних департаментів «Укрзалізниці».

Ключові теми зустрічі – модернізація рухомого складу Укрзалізниці та обов’язкова локалізація в Україні, зокрема, виробництва локомотивів вантажних та пасажирських вагонів.

Як відомо, у Верховній Раді зареєстровано законопроєкт №3739 про внесення змін до Закону «Про публічні закупівлі», яким передбачено, що вже з 1 січня 2021 року частка локалізації для залізничного та громадського транспорту, наприклад, потягів метро, трамваїв або електропоїздів повинна бути не нижче 30-35%.

1

Крім того, за ініціативи ФРУ 18 червня Урядовий комітет схвалив проект постанови Уряду «Деякі питання реалізації пілотного проекту щодо здійснення закупівель техніки галузі машинобудування з підтвердженим ступенем локалізації виробництва», який планується здійснити в період від прийняття до 31 грудня 2021 року.

Локалізація матиме кумулятивний ефект для зростання вітчизняного машинобудування, у тому числі для підгалузі залізничного транспорту, наголосив при відкритті зустрічі Генеральний директор ФРУ Руслан Іллічов. Загалом мова може йти про інвестування у галузь в цілому 150-200 млрд грн. протягом 5 років. Критикам обох проектів, які наразі активізувалися, можна відповісти, що локалізація – чи не єдиний шлях збереження і розвитку вітчизняного промислового потенціалу та зміцнення кооперації з європейськими партнерами, яких будуть в такий спосіб заохочувати вкладати кошти в локалізацію виробництва в Україні. Водночас, за словами Руслана Іллічова, вже зараз є можливість підтримати вітчизняних виробників, які здатні виходити на публічні закупівлі саме за критерієм локалізації. Для цього необхідні і кошти, і політична воля. Яскравий тому приклад - тендер на поставку восьми поїздів для харківського метро з фінансуванням Європейського інвестиційного банку (ЄІБ), який виграла китайська компанія з різницею в ціні з українським виробником менш ніж в 1%, який наразі оскаржено.

Бачення Федерації – локалізація виробництва локомотивів має бути не менше 35 %.

2

На сьогодні необхідно направити звернення до Укрзалізниці з проханням внести відповідні коригування в кваліфікаційні вимоги.

Олександр Скічко, голова підкомітету з питань залізничного транспорту профільного Комітету ВР, заявив про підтримку ініціатив ФРУ і детально зупинився на проблемах інвестування в виробництво залізничного транспорту.

За його словами, інвестори не бачать чіткого плану реалізації стратегії «Укрзалізниці» і тому не поспішають вкладати кошти в розвиток вітчизняних підприємств.

Відбулася дуже гостра розмова, під час якої представники «Укрзалізниці» презентували і передали ФРУ напрацювання що включають комплексний підхід запобігання ввозу вживаних вагонів з вичерпаним терміном експлуатації виробництва ще за часів СРСР.

Проблема ввезення в Україну порожніх вантажних вагонів з подовженим терміном експлуатації (переважно виробництва часів СРСР) постала дуже гостро.
З початку року на залізниці вже з’явилося 620 таких вагонів, що нанесло відчутну школу вітчизняним вагонобудівникам та логістичним компаніям.

Наразі Федерація готує відповідне звернення до Прем’єр-міністра та Міністра інфраструктури, а також керівництва Укрзалізниці із пропозицією провести термінове службове розслідування щодо одного з керівників департаменту УЗ, що підписав телеграму, якою фактично було дано дозвіл на імпорт виведених з експлуатації вагонів. Наслідком стануть не лише підвищення ризиків для вантажовласників, руйнування колії, але й катастрофічні перспективи для вагонобудівників, які змушені зупинити заводи, а також для інвесторів, які вкладали кошти у придбання нових вагонів.

3

Також до кінця тижня спільно з членами профільного комітету ВРУ підготуємо проект відповідних змін, які унеможливлять ввезення таких вагонів в Україну.
Окремою темою для обговорення стало питання будівництва вантажних вагонів. Зокрема оновлення рухомого складу вантажних вагонів та заборони ввезення вживаних вантажних вагонів на територію України.

Ще одне важливе питання, що обговорювалося – оновлення складу пасажирських вагонів. Сьогодні знос пасажирських вагонів УЗ 60 – 92%. За словами директора Департаменту вагонного господарства УЗ Олега Мотіна, сьогодні Укрзалізниці потрібно мінімум 100 таких вагонів щорічно, а також близько 40 приміських електропоїздів. Фактично мова йде про 6 млрд грн щороку. Це сума коштів, необхідних для модернізації.

Це також можливість завантажити виробничі потужності вітчизняних підприємств, оскільки фактична локалізація сьогодні виробництва пасажирських вагонів – 65 % і вище.

Федерація та Комітет спільно готові підтримувати Укрзалізницю у перемовинах з Укрексімбанком для пошуку необхідного для цього фінансового забезпечення.

4

7

Останні новини

ФРУ та АМКУ провели перший семінар - навчання з питань державної допомоги бізнесу

Популярні новини

Відкрите звернення ФРУ до Прем'єр-міністра України щодо реалізації проекту з локалізації електровозів в Україні

Маніфест роботодавців України

2019