Сергій Шевченко: «У країні працює 250 наших машин лазерного різання металу»

Сергій Шевченко: «У країні працює 250 наших машин лазерного різання металу»

Комерційний директор Aramis Laser Systems – про новий завод і перспективи ринку обладнання з обробки металу.

Позитивна новина сталевої індустрії: виробник систем лазерної обробки металу – черкаський Aramis Laser Systems – оголосив про запуск другого заводу.

Через кризу компанії довелося запускати підприємство з незакінченою будівлею та не повністю оптимізованими процесами. Наступного року Aramis Laser Systems планує добудувати ще 6000 кв. м і вийти на виробництво 80-100 одиниць обладнання на рік. Це обладнання буде не лише продаватися на внутрішньому ринку, а й експортуватися до країн Європи та деяких країн азійського регіону. Упродовж трьох-п’яти років Aramis Laser Systems планує довести свою частку на цих ринках до 30-35%.

Про новий завод, про перспективи ринку обладнання з обробки металу, про плани компанії та про те, як їх може скоригувати криза, видання GMK Center поговорив з комерційним директором компанії Сергієм Шевченком.

Сергію, ви будуєте новий завод. Діючому підприємству вже не вистачає потужності чи ви хочете розширити лінійку продукції?

– Так, старий завод ми об’єктивно вже переросли, не поміщаємося. На новому випускатимуть ту саму продукцію: промислове обладнання для обробки металу, переважно лазерне. Новий завод для нас – це збільшення і розширення нашої виробничої бази. Крім того, у нас є стратегія щодо інших напрямів, яка передбачає більш інтенсивний розвиток. Планується, що наше підприємство поставлятиме повні технологічні лінії з металообробки від початку й до кінця, плюс поставлятиме додаткове обладнання.

Скільки грошей ви вклали в будівництво й запуск нового заводу?

– Уже близько 15 млн грн.

А як довго будували?

– Будівництво заготівельної дільниці нового заводу забрало півтора року. 2020 рік дуже специфічний, тому вийшло довго. Ми перебудовували наявну будівлю, плюс прибудовували приміщення зі швидкомонтованих конструкцій. Уже запустили заготівельну дільницю. Надалі зведемо нову дільницю фарбування, складальний цех та офісну частину.

Яка потенційна потужність нового заводу? Як скоро плануєте на неї вийти?

– До кінця наступного року ми хочемо вийти на виробництво близько 80-100 одиниць технологічного обладнання на рік – лазерних комплексів та іншого технологічного обладнання для металообробки.

Для чого використовується ваше обладнання?

– Система лазерного різання на сьогодні – це найсучасніший та найефективніший метод обробки листового металу. Він замінює штампи, гільйотини, координатні преси. Цей метод економічний і гнучкий. У результаті його застосування на листі можна отримати будь-який контур. А собівартість такої порізки є найнижчою.

Це означає, що ваше обладнання може застосовуватися практично всюди?

– Так, практично всюди. Діапазон продукції, що виробляється, дуже широкий, починаючи від якихось простих виробів, наприклад електротехнічних шафок, до складної машинобудівної продукції. Це може бути котельне обладнання, обладнання для аграрної техніки, виробництва автомобілів. А також – для вагонобудування, виробництва бурильних вишок, опалювальних приладів різного типу. Скрізь, де є необхідність різати металевий лист товщиною до 25 мм, лазерна різка – найбільш потужний сучасний метод.

А хто ваші покупці?

– Це машинобудівні компанії. Наприклад, це «УХЛ-Маш» – наш київський виробник металевих меблів, це «Інтератлетика» – виробник тренажерів і обладнання для дитячих майданчиків, це Львівський бронетанковий завод, Київський бронетанковий завод, корпорація «Вертикаль» – виробник бурових установок. «Завод Кобзаренко» – виробник сільгоспобладнання – це теж наш клієнт. В Україні працює вже понад 250 наших машин лазерного різання металу.

В Україні хтось іще робить подібне обладнання? Хто ваші конкуренти?

– Ми конкуруємо з іноземними виробниками. У топовом сегменті – зі швейцарськими та німецькими компаніями, а в більш бюджетному – з турецькими і китайськими. До того ж ми експортуємо своє обладнання. Основними експортними ринками компанії є країни Східної та центральної Європи.

Які сильні сторони вашої продукції? За рахунок чого ви конкуруєте?

– У нас є деякі інноваційні рішення, які недоступні західним виробникам. Наприклад, це система на лінійному двигуні. Зазвичай подібні машини роблять на зубчато-рейковому механізмі, але використання лінійного приводу дає змогу отримувати вищу точність, надійність, легкість в обслуговуванні, більшу продуктивність. Це наша розробка і, відповідно, вона дає нам серйозну перевагу.

За цими параметрами ви навіть у топовому сегменті виграєте?

– Звичайно, у німців і швейцарців є ця технологія, але вона застосовується поки що лише в найдорожчій продукції. Ми використовуємо лінійний привід навіть у моделях середнього рівня. Ця технологія високого рівня, але вона доступна навіть у середніх моделях наших верстатів. Якщо говорити про внутрішній ринок, то наш плюс – це, звісно, сервісне обслуговування. У нас чотири сервісних бригади, які вирішують будь-яку проблему, що виникла із системою, протягом трьох днів. Також наше підприємство має унікальне обладнання, яке дає змогу виконувати ремонт лазерних джерел на нашій площадці в Україні. Такої можливості немає в жодного з наших конкурентів. А, наприклад, нашим конкурентам з Німеччини чи Швейцарії на це потрібно іноді понад два місяці.

Яка продуктивність ваших машин?

– Продуктивність обладнання, що пропонується нашою компанією, істотно залежить від ринкового сегменту. Базове обладнання серії Optitech призначене для компаній, які тільки починають вбудовувати лазерну обробку в свій процес виробництва. Для багатьох клієнтів це перший лазерний верстат. Відповідно, продуктивність цієї лінійки найнижча.

Якщо говорити про топовий сегмент обладнання, то в цьому році ми плануємо презентувати верстат c параметром прискорення робочого ходу на рівні 6G. Такий рівень продуктивності поставить нашу найкращу лінійку в один ряд з найбільш преміальними моделями німецьких і швейцарських виробників.

На які тенденції на ринку ви розраховували, коли будували завод? На вашу думку, ринок зростатиме?

– Так. Ми сподіваємося, що він зростатиме. І, крім того, ми розраховуємо збільшити свою частку на ринках Східної та центральної Європи. Ми вже займаємо доволі велику частку на цих ринках і протягом найближчих трьох-п’яти років плануємо збільшити її до 30-35%.

Чи вистачить для цього потужностей нового заводу?

– Наша стара виробнича площадка обмежує наш розвиток. Завдяки новому заводу ми зможемо спочатку вийти на ті потужності, про які я було зазначено вище. Далі ми збільшимо обсяги до необхідних, за рахунок нових виробничих приміщень. Наша мета – довести річне виробництво до 300 лазерних комплексів. Це й буде приблизно та частка ринку, про яку я говорив.

В яких саме секторах економіки продукція, виготовлена за допомогою вашого обладнання, користується особливим попитом?

– Машинобудування, оборонна промисловість, енергетика й аграрна техніка.

Як відрізняється попит в Україні й у Європі?

– Є суттєва відмінність у країнах центральної Європи. Там набагато більше важать характеристики обладнання та сервісні гарантії. Якщо клієнт бачить, що ми можемо забезпечити необхідний рівень, – продавати доволі легко. Для українського клієнта, на жаль, одним з ключових параметрів є ціна, навіть незважаючи на істотні переваги.

Коронавірус сильно вплинув на ваш бізнес?

– Так, звісно. Коронавірус вплинув дуже сильно. На жаль, він ще й збігся з циклічною світовою кризою і, по суті, став тригером, який спровокував цю криза. Це спричинило серйозний спад виробництва й суттєво вплинуло на виробничу картину Європи загалом. Звісно, це вплинуло й на нас. Нам стало складніше працювати з нашими європейськими партнерами. У якийсь момент впав попит, але вже зараз ми бачимо, що ринок відновлюється, і за макроекономічною логікою, за прогнозами того ж Світового банку, вже триває активне відновлення ринку. Відповідно, ми сподіваємося, що 2021 рік має бути доволі успішним. Ми віримо, що він буде для нас більш ефективним, ніж 2019-й. Поточний рік для всіх став не дуже вдалим.

Наскільки сильно впав попит за цей рік?

– За макроекономічними даними, інвестиційне машинобудування впало майже на 45%, а промислове загалом – на 23%. За оцінками наших фахівців, спад виробництва становить орієнтовно 30-35%.

Вважаєте, 2021 рік відіграє це падіння?

– Так. На нашу думку, а також за логікою теорії циклічності світових криз, наступний рік має забезпечити якісний відскік ринку. У зв’язку з цим ми готуємося до підвищеної завантаженності.

 

GMK Center

Популярні новини

Відкрите звернення ФРУ до Прем'єр-міністра України щодо реалізації проекту з локалізації електровозів в Україні

Маніфест роботодавців України

2019