Здійснити модернізацію Укрзалізниці можливо лише за підтримки держави та активної участі вітчизняних виробників

Україна готує міжурядову угоду з Південною Кореєю, яка передбачає отримання нових швидкісних електропоїздів Hyundai. Про це на форумі "Україна 30. Інфраструктура" повідомив міністр Владислав Криклій.

Після цього було показано звернення віце-президента підрозділу комерційного транспорту та енергетики Hyundai Corporation Юн Сук Чоя. Який додав, що також «нетерпляче чекає на готовність з боку України підтримати транспортні проєкти уряду Кореї». Окрім того Hyundai розгляне можливість інвестування в Україну для локалізації виробництва складних технологій.

Не проблема - будь ласка, заходьте на наш ринок усі компанії: Alstom, Hyundai, Siemens, General Electric, CRRC Corporation Ltd.

Будуйте в нас заводи, наймайте наших працівників. І конкуруйте.

Але місцева складова ваших швидкісних потягів повинна бути не менше 30%, а до 2024 ступінь локалізації виробництва в Україні має скласти 45%, на чому і наполягала Федерація роботодавців України під час розробки Закону України Про внесення змін до Закону України “Про публічні закупівлі” щодо створення передумов для сталого розвитку та модернізації вітчизняної промисловості».

Суть локалізації і полягає в тому, щоб робити на місцевих заводах і місцевою робочою силою.

Для цього і потрібен закон про локалізацію виробництва.

У нас немає питання в можливості виготовити продукцію, причому зробити на українських підприємствах із застосуванням як українських, так і європейських технологій, у нас стоїть питання, щоб нарешті почати витрачати #публічі_фінанси на локалізовану в Україні продукцію.

Зрештою ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» виготовляє швидкісні поїзди – Тарпани, які кращі. І більш, ніж в два рази дешевші за Hyundai, ще й не ламаються на морозі.

Їх локалізація становить 65%.

Tarpan

Але, якщо закупівля електровозів відбудеться без конкуренції з іншими виробниками, а з мінімальним рівнем локалізації або по імпорту - тим самим повториться прикрий досвід 2012 року, коли Україна закупила 10 корейських поїздів Хюндай HRCS2 (при наявності українських виробників), і це знову призведе до виводу значних коштів за кордон та надмірних витрат державного перевізника – це розцінюватиметься вже як державний злочин.

Хочу нагадати, у 2021 році в зоні особливої уваги Федерації роботодавців України – національний проект «Модернізація «Укрзалізниці», ініціатором і розробником якого є Федерація.

Здійснити Модернізацію Укрзалізниці можливо лише за підтримки держави та активної участі вітчизняних виробників.

А не поодинокими заходами – як то придбання потягів Hyundai.

Крім того, для такої складної структури, як залізниця, велику роль грають стандарти. І якщо відбувається зміна стандартів ремонту та обслуговування на користь одного виробника – це шкодитиме і створюватиме обмеження для інших виробників.

Тому врахування цього фактора є надзвичайно важливим.

Інфраструктурна революція по всіх галузях в нашій країні повинна відбуватися максимально за рахунок внутрішнього виробника, зокрема вітчизняного машинобудування. Адже на кожен долар, вкладений в інфраструктуру, економіка країни отримує до трьох доларів додаткових доходів в суміжних галузях.

Модернізація Укрзалізниці через будівництво вагонів, локомотивів може дати величезний мультиплікаційний ефект для економіки України.

У випадку Укрзалізниці мультиплікатор дуже високий – це 6-8. 1200 компаній сьогодні в Україні прямо чи опосередковагно готові виробляти продукцію та надавати послуги для інфраструктури, для Укрзалізниці.

Так, за нашими попередніми розрахунками, реалізація виробництва електровозів в Україні з локалізацією понад 50 % матиме відчутний мультиплікаційний ефект як для 150 промислових підприємств машинобудівної та суміжних галузей України, так і української економіки в цілому.

А саме:

  • додаткові надходження до бюджетів та фондів складуть близько 200,8 млн. євро,
  • економія видатків по безробіттю – 76 млн. євро;
  • буде створено близько 25 тис. робочих місць;
  • - українське населення отримає більший дохід у вигляді заробітної плати - близько 18,5 млн. євро на рік, що в свою чергу стимулювати споживчий попит на ринку;
  • все це позначиться на зростанні ВВП - мінімум на 3,74 млрд.грн. щорічно

 

Чи зможе Україна наблизитись до GREEN_DEAL на вживаних авто?

Пролог У 2008 році, обсяг виробництва автомобільної техніки в Україні складав 425,8 тис. одиниць...

Надійно, з користю для екології і несподівано дешево для держави: використання шліфувального шламу у дорожньому будівництві

Надійно, з користю для екології і несподівано дешево для держави: використання шліфувального шламу у...

УКРАЇНСЬКА ПЕРСПЕКТИВА: чи вдасться досягнути оптимістичного сценарію?

Ефективний менеджмент країни – міністри економіки часів Незалежності зібралися для вироблення...

Голова Всеукраїнського об’єднання організацій роботодавців «Федерація роботодавців скляної промисловості»

Наша думка

Вісім відкритих питань роботодавців до Президента

Останнім часом багато хто намагається дати Президенту поради по розбудові держави.

Популярні новини

Відкрите звернення ФРУ до Прем'єр-міністра України щодо реалізації проекту з локалізації електровозів в Україні

Маніфест роботодавців України

2019