Законодавчий процес створення та діяльності Бюро економічної безпеки завершено. Але проблеми залишаються

завдяки наполяганню ФРУ, яка увесь цей час тримала під контролем підготовку законопроекту №3959-1 до другого читання, з тексту було виключено низку змін до чинного законодавства, які могли стати інструментом додаткового тиску на бізнес

Законодавчий процес створення та діяльності Бюро економічної безпеки завершено. Але проблеми залишаються

Верховна Рада щойно поставила сьогодні крапку у законодавчому забезпеченні створення Бюро економічної безпеки України (БЕБУ) - єдиного правоохоронного органу с аналітичною складовою з комплексної протидії економічним та фінансовим злочинам. Народні депутати у другому читанні та у цілому підтримали законопроект №3959-1 від 25.08.2020 р. про внесення змін до адміністративного та кримінального законодавства щодо запровадження діяльності Бюро економічної безпеки України.

Варто нагадати, що основний Закон №1150-ІХ «Про Бюро економічної безпеки України», який дав зелене світло утворенню БЕБУ, Верховна Рада ухвалила ще 28 січня 2021 року. А ось до законопроекту №3959-1, що його було прийнято у першому читанні 3 лютого 2021 року, у народних обранців руки не доходили: документ неодноразово вносили до порядку денного пленарних засідань, але не розглядали.

З урахуванням того, що датою початку функціонування БЕБУ визначено 25 листопада, є великі сумніви, що новий Закон, у разі підписання його Президентом, запрацює саме починаючи з цього дня.

Водночас треба зазначити, що завдяки наполяганню ФРУ, яка увесь цей час тримала під контролем підготовку законопроекту №3959-1 до другого читання, з тексту було виключено низку змін до чинного законодавства, які могли стати інструментом додаткового тиску на бізнес. Зокрема, в остаточній редакції документу, підготовленого до другого читання, вже немає норми щодо встановлення кримінальної відповідальності за шахрайство з податком на додану вартість. Справа в тому, що чинне кримінальне законодавство і без того містить достатню кількість заходів для належного реагування на це діяння. Зокрема, за ст. 190 «Шахрайство» або ст. 191 «Привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем» Кримінального кодексу України (КК).

Разом з тим у ФРУ переконані, що майбутній Закон також потребуватиме коректив і обов’язково будуть їх пропонувати. Ось наочний приклад: законопроектом №3959-1 у підслідність БЕБУ передається розслідування кримінальних правопорушень за певним переліком статей КК, який, на наше переконання, не є достатнім. Наприклад, шахрайство, вчинене у великих або особливо великих розмірах, організованою групою, з використанням комп’ютерної техніки (ч. 3 і 4 ст. 190 КК), привласнення та розтрата чужого майна (ч. 1, 3-5 ст. 191 КК), які, як свідчать звернення підприємств до ФРУ, складають значну частку саме економічних злочинів.

 

Останні новини

Вивчаємо данський досвід розвитку зеленої економіки та декарбонізації

Делегація ФРУ у Данії: зелений перехід, розвиток ПТО, кооперація бізнесу обох країн

Популярні новини

Відкрите звернення ФРУ до Прем'єр-міністра України щодо реалізації проекту з локалізації електровозів в Україні

Маніфест роботодавців України

2019