Учасники проекту "Міський громадський транспорт" мають право підтримувати вітчизняних виробників

Учасники проекту "Міський громадський транспорт" мають право підтримувати вітчизняних виробників

Генеральний директор ФРУ Руслан Іллічов взяв участь у онлайн нараді, яку проводив заступник Міністра розвитку економіки Тарас Качка, щодо процедур закупівель для проектів, які фінансуються за кошти Європейського інвестиційного банку.

Зокрема, говорили про реалізацію проекту “Міський громадський транспорт України”.

Участь в обговоренні звли представники Мінекономіки, Мінфіну, Мінінфраструктури, промислових підприємств, міських рад та Європейського інвестиційного банку.

Руслан Іллічов зазначив: "Ми вже не один раз акцентували увагу представників місцевої влади на тому, що Європейська інституція з дотриманням норм міжнародного і українського законодавства, надає можливість нашим вітчизняним замовникам скористатись 15% різницею на місцеву складову.

Стимулюючи таким чином збільшення робочих місць, розширений розвиток виробництва, стабільність і зростання надходжень до бюджетів різних рівнів.

Можливість покупцю встановлювати 15% різницю при пільговому тарифі для товарів, які вироблені чи створені у країні (визначаються як такі, що містять мінімум 30 % місцевого готового продукту) надає пункт 3.7.9 Керівництва із закупівель Європейського інвестиційного банку.

Що є на практиці?

- Комунальне підприємство “Київпастранс” закуповує у лізинг 200 білоруських автобусів на близько 1,67 млрд грн,

- КП “Харківський метрополітен” здійснює закупівлю нових китайських 5-вагонних метропоїздів з запасними частинами та витратними матеріалами на суму 45 млн євро,

- У тендері на закупівлю 100 нових автобусів для Львова перемагає білоруська компанія МАЗ.

Міські ради не використовують можливість віддавати перевагу вітчизняному виробнику та вимагають чітких роз’яснень чи рекомендацій органів виконавчої влади.

Представники ЄІБ – пан Іштван Хайнзінгер - Senior Sector Economist та пан Ігнасіо Гонзалес - Senior Procurement Specialist чітко підтвердили, що український замовник, який формує тендерну документацію має повне право застосувати положення пункту 3.7.9 Керівництва із закупівель Європейського інвестиційного банку.

Тому, шановні замовники, керівники міст, учасники проекту «Міський транспорт», будь ласка, пам’ятайте, що у вас є повне право підтримувати локалізацію, власне виробництво, створення робочих місць та розвиток технологій в Україні.

Противники локалізації, яких ще доказів того, що ініціатива не протирічить європейським нормам, ви потребуєте?

Окрема подяка Тарасу Качці за професійну зустріч. Очікуємо від Мінінфраструктури та Міністерства економіки відповідних рекомендацій".

city public transport