Процес імплементації європейського довкільного законодавства повинен враховувати інвестиційні можливості бізнесу

Процес імплементації європейського довкільного законодавства повинен враховувати інвестиційні можливості бізнесу

На поточному тижні очікується розгляд Комітетом Верховної Ради України з питань екологічної політики та природокористування чергової редакції законопроекту, який імплементує положення Директиви 2010/75/ЄС Європейського Парламенту та Ради про промислові викиди (інтегроване запобігання та контроль забруднення) у національне законодавство.

Законопроект передбачають суттєві зміни «правил гри» для бізнесу у сфері охорони довкілля, в тому числі посилення вимог до промисловості.

Федерація послідовно підтверджує позицію стосовно принципових підходів до імплементації європейського законодавства у сфері промислового забруднення та охорони довкілля, які повинні враховувати:

  • технологічний рівень розвитку вітчизняної промисловості;
  • можливості і економічну доцільність для компаній інвестувати у проекти екологічної модернізації з урахуванням необхідності відновлення виробництва, збереження конкурентоспроможності на ринках і робочих місць в умовах збройної агресії рф проти України;
  • вплив запровадження нових технологій на зайнятість в окремих галузях;
  • усталену європейську практику залучення бізнесу до розробки найкращих доступних технологій і методів управління;
  • запровадження заходів державної підтримки підприємств для реалізації проектів екологічної модернізації.


Роботодавці розуміють необхідність подальшої модернізації національного законодавства у сфері охорони довкілля як частини виконання обов’язкових кроків Україною в статусі країни-кандидата на вступ до Європейського Союзу, зокрема і імплементації основних положень Директиви 2010/75/ЄС.

Разом з тим, закликаємо народних депутатів-членів Комітету ВРУ з питань екологічної політики та природокористування врахувати під час розгляду законопроекту «Про забезпечення конституційних прав громадян на безпечне для життя і здоров'я довкілля» врахувати пропозиції роботодавців та окремі положення європейського законодавства:

- збільшити до 20 років максимально можливий строк виведення з експлуатації установок, для яких на момент набуття чинності Законом він складає 10 років, з можливістю внесення змін до інтегрального довкільного дозволу в межах такого строку;
- визначити норму про те, що інтегральні довкільні дозволи видані для установок, які виводяться з експлуатації протягом максимального встановленого законом строку відповідають поточним технологічним нормативам викидів, які діятимуть на дату прийняття закону
- чітке визначення у законодавчому полі положень, які встановлюють вимоги до установок під час видачі інтегрального довкільного дозволу, у разі відсутності затверджених найкращих доступних технологій та методів управління;
- встановлення для оператора конкретних обґрунтованих строків виконання вимоги дозвільного органу про необхідність оновлення умов інтегрованого довкільного дозволу, для кожної з підстав здійснення такого оновлення.