Парк вантажних вагонів необхідно терміново оновлювати, наголошують експерти. Адже їх зношеність призводить до аварійних ситуацій, пошкодження шляхів та наражає на небезпеку людей.
В рамках програми оновлення парку вантажних вагонів найближчими роками планується побудувати й оновити понад 30 тисяч піввагонів та майже 15 тисяч зерновозів. Це дуже перспективний напрямок для української промисловості, який дозволить створити до до 30 тис. робочих місць вагонобудуванні та суміжних галузях Водночас вважаємо пріоритетом посилення контролю та проведення інспекційних перевірок поточного стану наявних вантажних вагонів.
Адже багаторічна практика фіктивних ремонтів, відсутність оновлення вагонів, завезення в країну металобрухту на колесах, призвели практично до критичної ситуації, зазначає гендиректор ФРУ руслан Іллічов.
Нагадаємо, 3 роки тому Федерація роботодавців України спільно з виробниками вагонів та логістичними компаніями розпочала кампанію проти завезення в Україну вживаних вагонів з РФ. Фактично мова йшла про вагони з вичерпним терміном експлуатації.
20 000 таких завезених вагонів – це понад 25 млрд. гривень втраченого внутрішнього виробництва. В умовах економічної кризи ми як країна «дозволили собі» втратити мільярди податків та тисячі робочих місць.
Понад 1000 вагонів було ввезено вже після введення ембарго в травні 2019 року.
Переконані, що ті, хто ввозив ці вагони, хто давав відповідні дозволи та хто не помічав ці процеси, скоїли злочин проти економіки та державності України.
Адже саме їхні дії чи бездіяльність
- стали в тому числі головною причиною «вбивства» наших залізничних колій та інфраструктури;
- призвели до масових аварій на залізничних шляхах;
- поставили під загрозу безпеку та життя наших громадян;
- фактично вбили вагонобудівну галузь України – у 7 разів менше стало вироблятися вантажних вагонів на підприємствах галузі;
- поставили у неконкуренті умови тих, хто сумлінно придбавав та використовував нові якісні вагони вітчизняного виробництва.
ФРУ зверталася до трьох правоохоронних органів - СБУ, Національної поліції, Генеральної прокуратури зі зверненням щодо відкриття відповідного кримінальне провадження.
У квітні в Києві та Київській області Нацполіцією проведено обшуки, під час яких вилучено документацію щодо придбання понад 600 вагонів у юридичних та фізичних осіб РФ та ввезення їх на митну територію України.
Нещодавно під час засідання Антикризового штабу УЗ було оприлюднено інформацію, що суд наклав арешт на понад 900 вагонів, ввезених на територію України, але фактично вони продовжують курсувати українськими коліями.
Вимагатимемо від МІУ, УЗ, Антикризового штабу, щоб всі ті сертифікаційні центри, які видавали відповідні сертифікати та висновки для продовження терміну експлуатації таких вагонів, були позбавлені акредитації.