У Федерації відбулося засідання Комітету транспорту та логістики щодо реалізації програми імпортозаміщення АТ «Укрзалізниця».
У ньому взяли участь керівники профільних департаментів УЗ та представники провідних вітчизняних підприємств та профільних асоціацій. Обговорювали різні аспекти налагодження співпраці з імпортозаміщення.
Дискусія видалася дуже плідною та змістовною, адже на засідання були представлені такі відомі в галузі підприємства як «ХАРТРОН», корпорація «УкрІннМаш», «Дніпровагонмаш», «ФЕД», «Карпати», конструкторське бюро «СКС», Азовмаш, Концерн Никмас, ДП "УкрНДІ вагонного будівництва" та багато інших.
"Ми переконані, що інфраструктурна революція по всіх галузях в нашій країні повинна відбуватися максимально за рахунок внутрішнього виробника."
Наведу лише один приклад. 2 тижні тому поляки прийняли новий закон про державні закупівлі. У ньому написано, що, по-перше, мінімальна ціна не є основним критерієм, по-друге, додається два нових критерії, обов'язкових. Це те, що ми називаємо життєвий цикл товару. І по-трете – обов'язкова зайнятість громадян Польщі при виробництві продукції і реалізації послуг на території Польщі. Це зробили поляки, тому що турки і китайці витісняли їх з інфраструктурних проектів.
Тому, колеги, у нас величезне поле роботи. Щодо законодавства з публічних закупівель, то сьогодні воно, з точки зору складної продукції, технологічної, наукомісткої, з довгим циклом виробництва і життєвим циклом, не влаштовує ні виробників, ні споживачів.
У четвер у Федерації з профільним департаментом Мінекономіки будемо обговорювати, яким чином змінити ситуацію. Але змін вона вимагає термінових, тож давайте об'єднувати зусилля, – сказав Гендиректор ФРУ Руслан Іллічов.
Під час заходу відбулося обговорення конкретних проблем з імпортозаміщення: процедури здійснення закупівлі, можливості укладення рамкових та середньострокових угод, атестації виробництва підприємств-постачальників, виробничі потужності яких можуть бути задіяні у виготовленні продукції для реалізації програми імпортозаміщення. А також необхідність впровадження технічних регламентів та складання технічних умов до тендерів, які б захистили виробників від недоброчесної конкуренції та гарантували якість продукції і безпечність її використання. Також представники УЗ запросили керівництво Федерації взяти участь у обговоренні питання внесення змін до законодавства про публічні закупівлі.
Ще одне гостре питання, яке обговорювалося за засіданні комітету – подовження терміну експлуатації залізничних вагонів. Дійшли згоди щодо необхідності проведення великої нарада за участі вантажоперевізників із власним парком, УЗ та вагонобудівних підприємств задля узгодження алгоритму поетапного виведення таких вагонів з експлуатації та заміни їх новими.