Компанія «БОГДАН МОТОРС» готова випускати тролейбуси з локалізацією 50%

Компанія «БОГДАН МОТОРС» готова випускати тролейбуси з локалізацією 50%

24 червня у Верховній Раді України був зареєстрований проект Закону «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» щодо створення передумов для сталого розвитку та модернізації вітчизняної промисловості».

Коментуючи загальну спрямованість законопроекту №3739, яким передбачено обов’язковий відсоток локалізації виробництва на території України для участі у державних закупівлях, у АТ «АК «Богдан Моторс» підкреслили, що компанія вже кілька років поспіль ініціює дискусії щодо необхідності прийняття законодавчих актів з регулювання ринку державних закупівель у частині громадського та комунального транспорту. Саме «Богдан Моторс» разом з іншими лідерами галузі виступає з такою ініціативою щонайменше останні три роки.

Встановлення вимог щодо обов’язкової локалізації виробництва – абсолютно нормальна практика з точки зору розвитку виробництва та економіки держави у цілому. Досвід пандемії вірусу COVID-19 показав, наскільки вразливими можуть бути економіки країн, чиї виробничі потужності та ринки надто пов’язані з імпортом. Припинення транскордонного постачання комплектуючих за обставин форс-мажору ланцюговою реакцією б’є по виробниках та споживачах у інших країнах. Тож, чим більшого рівня локалізації буде досягнуто у виробництві техніки, тим більш стресостійкою буде і вітчизняна машинобудівна галузь, і економіка країни.

Також в українському суспільстві існує хибне переконання, що відповідно до вимог Всесвітньої організації торгівлі ринок країни має бути абсолютно відкритим та незахищеним. Насправді установчі документи ВОТ не містять такої категоричної вимоги і, більше того, дозволяють це робити. Цим, на відміну від України, дуже вдало користуються інші держави-члени ВОТ, встановлюючи загороджувальні мита або законодавчо закріплюючи вимоги з локалізації виробництва.
Звісно, у сучасному глобалізованому світі досягнути абсолютної локалізації такого достатньо складного виробу як, наприклад, тролейбус навряд чи вдасться та й це і не потрібно, але досягати для держави більшого економічного ефекту у вигляді податків та зборів усіх рівнів безумовно допоможе.

Що стосується конкретних цифр з локалізації виробництва громадського та комунального транспорту, то позиція «Богдан Моторс» у цьому питанні є такою: при встановленні вимог до локалізації виробництва того чи іншого виду транспорту слід обов’язково враховувати загальний рівень розвитку в Україні виробництва комплектуючих та агрегатів до них. Наприклад, станом на 2020 рік АТ «АК «Богдан Моторс» за участі вітчизняних партнерів готове випускати тролейбуси з рівнем локалізації понад 50%. І, на думку компанії, саме такою і повинна бути вимога до локалізації виробництва тролейбусів в Україні, оскільки українськими підприємствами вже проведена робота з виробництва вітчизняних тягових двигунів, струмоприймачів, систем керування тяговими двигунами, вузлів зчленування та інших складових. При цьому «Богдан Моторс» не є монополістом і здорова конкуренція на ринку з виробництва тролейбусів – вже реальність сьогодення в Україні.

Закордонні виробники громадського та комунального транспорту спроможні суттєво демпінгувати на українському ринку насамперед через державну підтримку виробництва такої техніки з боку їхньої держави. Складається ситуація, коли така підтримка стає вирішальним фактором у формуванні ціни на продукцію і дозволяє іноземним компаніям вигравати українські тендери на державні закупівлі. Як наслідок, українські приватні підприємства, не маючи такого ресурсу, почасти згортають свою діяльність. Назвати таку ситуацію паритетною навряд чи можливо.

У «Богдан Моторс» вважають, що заходи з запровадження обов’язкової локалізації на ринку державних закупівель у частині громадського та комунального транспорту сприятимуть підйому внутрішнього виробництва та створення фундаментальних умов для українського бізнесу у ситуації, коли навколишні ринки цілком прогнозовано введуть протекційні заходи. Імплементація пріоритетності для українських підприємств дозволить зупинити деіндустріалізацію країни та падіння росту ВВП.

Введення локалізації дозволить завантажити українські підприємства та залишати податки в Україні. Запуск такої ініціативи також сприятиме вкладенню додаткових закордонних інвестицій у виробництво вузлів , частин, та агрегатів на території України. А це додаткові робочі місця та додаткові надходження у бюджети усіх рівнів.
Раніше у компанії вже звертали увагу на офіційні дані, згідно з якими, виробництво легкових автомобілів в Україні зменшилося більш ніж в 15 разів – з 97 585 од. у 2011 році до 6 254 од. у 2019, а продаж імпортованих автомобілів (нових і бувших у використанні) досягли за підсумками 2019 року 490 тисяч од.

Виробництво автобусів в Україні зменшилося більш ніж в 4 рази з 3 738 од. у 2011 році до 875 од у 2019. Експорт українських автобусів зменшився з 1 066 од. у 2012 році до 21 од. у 2019. Імпорт автобусів досяг 3 тисяч од. у 2019 році.

Нагадаємо, що компанія «Богдан Моторс» в минулому 2019 році спрямувала до бюджетів та соціальних фондів всіх рівнів 384 504 977,99 грн. у вигляді податків та зборів. Також минулого року на виробничих потужностях компанії були працевлаштовані 1 229 працівників, а фонд оплати праці за цей період становив 223 млн. грн. Таким чином, податки та відрахування до пенсійного та інших соціальних фондів за 2019 рік перевищили 85 млн. грн.

6

5

4

3

2

Корпорація Богдан

Популярні новини

Відкрите звернення ФРУ до Прем'єр-міністра України щодо реалізації проекту з локалізації електровозів в Україні

Маніфест роботодавців України

2019