6 травня провели он-лайн круглий стіл, темою якого став проект з локалізації – понад 50% – виробництва електровозів в Україні. Дуже показово, що участь у ньому взяли представники близько 40 провідних вітчизняних компаній, здатних виробляти все, що потрібно для реалізації такого проекту - від колодок та колес до двигунів та трансформаторів. Вкотре переконалися, що наш проект – не просто крута презентація, за нами – реальні виробничі компанії, успішні, потужні експортери з компетенціями, технологіями та високопрофесійними колективами.
Серед учасників сьогоднішнього круглого столу – Крюківський вагонобудівний завод, Білоцерківський завод ТРІБО, Інтерпайп, Трансприлад, Укрелектроапарат, концерн Електрон, УкрІннмаш, Лакофарбовий завод «Аврора», Електроважмаш, Хартрон – Експрес та багато інших.
Нагадаємо, Укрзалізниця оголосила відбір короткого списку підприємств на відповідність певним критеріям, які зможуть прийняти участі у тендері на закупівлю електровозів. Пропозиція УЗ – стартувати з 15% локалізації. Але, враховуючи ту ситуацію, яка склалась сьогодні в промисловості, та ті виклики, які стоять перед країною, на можливості вітчизняних виробників, ми як Федерація, спільно з промисловцями запропонували власний проект виробництва електровозів, локалізація, якого понад 50%.
За нашими попередніми розрахунками, реалізація цього проекту матиме відчутний мультиплікаційний ефект як для 150 промислових підприємств машинобудівної та суміжних галузей України, так і української економіки в цілому. А саме:
додаткові надходження до бюджетів та фондів складуть близько 200,8 млн. євро, економія видатків по безробіттю – 76 млн. євро;
буде створено близько 25 тис. робочих місць;
українське населення отримає більший дохід у вигляді заробітної плати - близько 18,5 млн. євро на рік, що в свою чергу стимулювати споживчий попит на ринку;
все це позначиться на зростанні ВВП - мінімум на 3,74 млрд.грн. щорічно.
Минулого тижня Федерація презентувала цей проект на зустрічі з Президентом України, також проект було презентовано Прем’єр-міністру, в ОПУ та Мінекономіки.
Враховуючи, що Президент України вже декілька разів акцентував необхідність локалізації всіх публічних закупівель, вважаємо, що ми рухаємося в правильному напрямку.
І сьогоднішня зустріч це вкотре довела. Її учасники абсолютно не сумніваються в тому, що здатні зробити проект «Національний електровоз» реальністю.
Тож вимагатимемо змін у тендерних умовах УЗ та підвищення рівня локалізації виробництва електровозів для Укрзалізниці до 35-50 %.
Вдячні за розуміння та підтримку нашої позиції Мінекономіки та особисто профільному Міністру Ігорю Петрашку.