22
Серпень

Зроблено перший крок на шляху до реалізації національного проекту відродження будівництва українських тепловозів та локомотивів

Автор  Руслан Іллічов, 22.08.2018

21 серпня разом з членами Президії Ради ФРУ Віталієм Немілостивим, Григорієм Дашутіним, Олександром Олійником, Олексієм Голубовим, Сергієм Біленьким та іншими колегами по Федерації провели дуже важливу та позитивну зустріч.

Вважаємо, що зробили перший крок на шляху до реалізації національного проекту відродження будівництва українських тепловозів та локомотивів.

Нагадаю, Федерація роботодавців системно піднімає питання щодо необхідності вирішення проблеми дефіциту локомотивної тяги в Україні.

Вважали і вважаємо, що ситуація, яка сьогодні склалася через дефіцит тяги в "Укрзалізниці", - це пряма загроза стабільності економіки в цілому. Адже тільки за останні три тижні багато наших підприємств були реально на межі зупинки через простої своїх вантажів.

Саме тому, розуміючи всю складність ситуації, ми на останньому засіданні Комітету ФРУ з розвитку промисловості вкотре порушили питання відродження вітчизняного виробництва тепловозів та локомотивів. Після чого офіційно звернулися до Уряду з пропозицією почати розроблення відповідної національної програми.

Україна має відповідні технологічні можливості та кадри, щоб відновити це виробництво та забезпечити відповідний попит, не купуючи імпортне, а виробляючи українське спільно з іноземними партнерами!

Саме тому ми дуже вдячні керівництву чеської компанії CZ-LOKO за те, що вони, на відміну від вітчизняних чиновників, відгукнулися на ініціативу ФРУ і запропонували розглянути їх пропозиції для можливого співробітництва та створення спільного проекту.

Перший напрямок співпраці – це модернізація маневрових тепловозів. Сьогодні в Україні, за нашими розрахунками, лише в системі Укрзалізниці близько 1 500 маневрових тепловозів потребують глибокої модернізації.

Наші колеги з CZ-LOKO запропонували Україні спільний проект, який передбачає високий рівень локалізації та участі вітчизняних машинобудівників у такій модернізації. Як наслідок - це і створення нових виробництв комплектуючих та, відповідно - робочих місць.

Як зазначив, комерційний директор CZ LOKO по Східній Європі пан Олександр Вольф, компанія повністю готова зі старту проекту розглядати участь у проекті українських виробників комплектуючих та компонентів. Це можуть бути виробники компресорів, кондиціонерів, колісних пар, систем безпеки, кабін машиністів. Також йдеться про співпрацю з ремонтними підприємствами, профільними заводами, тощо.

Щодо ефективності запропонованої моделі. Економія коштів при модернізації тепловоза, за розрахунками наших чеських партнерів, у порівнянні з вартістю нового може складати щонайменше 40 %. Продовження терміну його роботи – до 30 років.

Домовилися протягом наступним двох місяців, створивши при ФРУ відповідну робочу групу, опрацювати проект глибинної модернізації тепловозів, створити перелік конкретних учасників проекту, визначимо його вартість та умови співпраці.

Паралельно ми до кінця року спільно розробимо проект глибинної модернізації магістральних локомотивів. Також найближчим часом проведемо спільне вивчення ринку щодо реальних потреб у цій сфері державних та приватних компаній. Пропонуємо всім зацікавленим партнерам залучатися до реалізації спільних ініціатив.