Блог Кузового Юрія

Юрій Кузовой

Директор департаменту соціальної політики Федерації роботодавців України

28
Березень

Парламентський комітет з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення 15 березня 2017 року підтримав підготовлений до другого читання проект Трудового кодексу (реєстр. №1658) та рекомендував Верховній Раді прийняти його в другому читанні.

Голова Комітету, і за сумісництвом один із співавторів цього законопроекту, на цьому засіданні зауважила на значний обсяг поправок, які надійшли до другого читання від депутатів - майже 1900 поправок, та висловила надію, що новий кодекс буде враховувати «особливості ринкової економіки».

Однак, навіть поверхневий аналіз проекту Трудового кодексу свідчить, що в своїй «соціальності» не відрізняється від нині діючого радянського Кодексу законів про працю України 1971 року народження. Ба більше, місцями він навіть перевершує його, адже містить спірні з точки зору корисності соціальні гарантії більш широким категоріям працівників. Чого варто лише поширення нині діючих норм по захисту материнства на так звані категорії «працівників із сімейними обов'язками», до яких віднесено мати, батька, усиновлювачів, опікунів, піклувальників, прийомних батьків. Однак, намагаючись…

24
Вересень

Бронювати не можна мобілізувати

Автор Юрій Кузовой, 24.09.2014

Бізнес, вкотре звернувшись в середині серпня до влади з проблемою підприємств, які втрачають ключових спеціалістів через їх мобілізацію для участі у військових діях, нарешті отримав відповідь Мінекономіки. Відповідь ця, на мій погляд, підтвердила чи то неуважність, а, скоріше, байдужість влади до наслідків спонтанної та непродуманої мобілізації працівників з підприємств.

Так сталось, що мобілізаційні плани, які формуються місцевою владою, майже не беруть до уваги необхідність забезпечення нормального функціонування економіки регіонів і країни в цілому. Відтак, на деяких підприємствах, іноді ключових для ринку праці певних регіонів, під мобілізацію підпадають фахівці, відсутність яких призводить до зупинки виробничого процесу. Як наслідок – зупинка всього підприємства, а також виконавців підрядних робіт, втрата надходжень до бюджетів, вивільнення людей і зростання безробіття, збільшення видатків держбюджету і соціального страхування на соціальну підтримку безробітних та їх сімей. Проблема посилюється низьким рівнем роз'яснювальної роботи військкоматів та відсутністю практики застосування процедури мобілізації.

Саме на це постійно звертають увагу роботодавці у…

28
Березень

“Мобілізаційна” зарплата

Автор Юрій Кузовой, 28.03.2014

Вчора прийнято в цілому законопроект, що вносить зміни до деяких законів України щодо забезпечення проведення мобілізації №4500-1.

Відтепер бізнес зобов'язаний буде підтримувати армію не тільки податками і поставками продукції, а й виплачувати мобілізованим працівникам середню заробітну плату протягом року їх мобілізації або призову на службу, в результаті мобілізації.
Роботодавця покарали, принаймні, двічі.

По-перше, мобілізували, а фактично призвали на службу, військовозобов'язаного-працівника. Таким чином, з виробничого процесу "випав" фахівець, без якого цей процес взагалі може зупинитись. Ситуація погіршується ще й тим, що можливість бронювання працівників за підприємствами, тобто надання відтермінування по призиву в період мобілізації, яка навіть у Вітчизняну Війну існувала для забезпечення безперебійної роботи виробництв, сьогодні трактується військкоматами дуже вільно. Вони дуже неохоче йдуть на обговорення проблем конкретних підприємств, бо їм доведено план призову і не є цікавим зупиниться підприємство, чи ні.

Наразі з 536.3 тис. зареєстрованих безробітних – 265,3 тис. є чоловіками. Чому нормативні акти, що стосуються мобілізації, не…

20
Грудень

Закон України про зайнятість населення в новій редакції, що набула чинності 1 січня цього року, запровадив механізми, які спрямовані та мали б стимулювати роботодавців для працевлаштування безробітних, зареєстрованих у службі зайнятості.

Нагадаю вам їх:
- відшкодування роботодавцеві за працівників, прийнятих на нові робочі місця, 50% єдиного соціального внеску (ЄСВ) у другий рік роботи, якщо їхня зарплата не нижча трьох мінімальних зарплат;
- відшкодування роботодавцеві в перший рік 100% ЄСВ, якщо він узяв на роботу людей з числа тих, хто потребує першочергового сприяння і допомоги у працевлаштуванні (діти, молодь після закінчення навчання, особи із сімейними обов'язками, звільнені з місць відбування покарань, люди передпенсійного віку) за умови, що роботою вони будуть забезпечені не менш ніж на 2 роки;
- відшкодування суб'єктові малого підприємництва 100% ЄСВ у разі прийняття на нове робоче місце, створене у пріоритетних видах економічної діяльності, безробітного за направленням центру зайнятості, у перший рік його роботи за умови працевлаштування…

10
Вересень

Чи стане більшим відпочинок у законі?

Автор Юрій Кузовой, 10.09.2013

Цього року депутати внесли на розгляд Верховної Ради два законопроекти. Перший подано у квітні, він має назву «Про внесення змін до деяких Законів України (щодо тривалості щорічної основної відпустки)». Передбачає збільшення основної щорічної оплачуваної відпуски з 24 до 28 календарних днів, або чотирьох повних календарних тижнів. Другий внесено у серпні: «Про внесення змін до Кодексу законів про працю України (щодо скорочення тривалості робочого часу)». Ним зокрема пропонується скоротити тривалість робочого тижня працівника із 40 до 38 годин.

- З одного боку, все, що можна зробити на користь працівника, — скоротити робочий день, подовжити відпустку, поліпшити умови праці, і, врешті, просто збільшити зарплату — варто було б беззаперечно підтримати, але... Мусимо усе це розглядати у розрізі можливостей держави та економічної доцільності. І що ж виходить? Згадані депутати пропонують попри те, що люди стануть працювати менше, платити їм ту саму зарплату. Але як роботодавець повинен це зробити? Де йому взяти для…