24
Квітень

Одним – побачити Париж, а іншим – вмерти?

Автор  Микола Кончиць, 24.04.2018

23 березня ц.р. міністр внутрішніх справ А. Аваков і міністр у справах Європи і закордонних справ Франції Жан-Ів Ле Дріан підписали Меморандум про співробітництво, у рамках якого МВС передбачає закупити впродовж п'яти наступних років (для поповнення вертолітного парку прикордонників, поліції та Держслужби з надзвичайних ситуацій) 55 вертольотів виробництва компанії Airbus Helicopters.
За попередньою оцінкою, тільки вартість закупівлі самих вертольотів (без урахування створення відповідної інфраструктури для їх зберігання, обслуговування та ремонту), а також підготовки пілотів становитиме 8- 9,6 млрд грн. Французькі гвинтокрили настільки тендітні, на відміну від техніки виробництва запорізького АТ «Мотор-Січ», що потребують ангарного зберігання. І у разі випадку «Ой, а де ключі від гаража?» навряд чи спецпризначенці своєчасно виконають поставлені завдання.
Зауважу до цього, що вартість льотної години та підготовки льотчиків для експлуатації французьких вертольотів обійдеться державному бюджету в три-чотири рази дорожче, ніж при використанні вертольотів українського виробництва.
Тому Федерація роботодавців України не поділяє телевізійних радощів урядовців-підписантів меморандуму тому, що в Україні у виробничому циклі створення серійного виробництва вертолітної техніки безпосередньо можуть бути задіяні понад 50 підприємств авіабудування і приблизно 100 суміжників. А передача державного замовлення іноземному підприємству має розглядатися як завдавання збитків інтересам національної економіки.
Крім того, в Україні за всі роки незалежності держава не передбачала фінансування робіт з підготовки та запуску повномасштабного серійного виробництва авіаційної техніки. Саме тому сьогодні серійне виробництво пасажирських літаків поодиноке , а складальне виробництво — збиткове. Багаторічний дефіцит фінансових ресурсів для розвитку української авіаційної промисловості вбиває науковий, науково-технічний і технологічний потенціал.
Тому найпростіший інструмент для подолання кризового стану авіабудівної галузі України — формування державного замовлення на авіаційну техніку, зокрема, вертолітобудування, для вітчизняних підприємств. Тим більше, що маємо гарну новину – 16 квітня у Запоріжжі здійснив перший політ вертоліт «Надія», повністю збудованого на АТ «Мотор-Січ».
З питань підтримки вітчизняного вертолітобудування, ініційованих зверненням Запорізького обласного союзу промисловців і підприємців (роботодавців) «Потенціал», Департаментом промислової політики ФРУ 13 квітня проведено селекторну нараду з представниками підприємств авіабудівної галузі. За інформацією Миколи Горобчука, секретаря Комітету з розвитку промисловості, державних закупівель та співпраці з державним сектором економіки ФРУ, це питання включено до розгляду на черговому розширеному засіданні Комітету 25 квітня.