Блог Миколи Кончиця

Микола Кончиць

Директор департаменту промислової політики ФРУ

17
Квітень

На перший погляд, енергетична галузь України з початку 2019 року у цілому спрацювала з позитивною динамікою.Так, за січень-лютий 2019 року обсяг виробництва електричної енергії електростанціями України, які входять до Об'єднаної енергетичної системи (ОЕС) України, склав 29522,6 млн. кВтг, що на 239,6 млн. кВтг (або на 0,8%) більше, ніж за 2 місяці 2018 року.

При цьому тепловими електростанціями енергогенеруючих компаній вироблено 8311,5 млн. кВтг - на 484,4 млн. кВтг (або на 5,5%) менше, ніж за аналогічний період 2018 року (докладніше про підсумки роботи енергетичної галузі (див. тут).

11
Лютий

Публічні закупівлі в Україні сягають майже 400 млрд грн. на рік. Значна частина цих коштів йде з кишень платників податків на підтримку іноземних виробників — купівлю польських трамваїв, французьких вертольотів, білоруської агротехніки...

І це велика проблема - українські промислові підприємства не отримують додаткові замовлення на десятки мільярдів щороку, а українці — роботу, вищу зарплату і якісні національні споживчі товари. Адже в успішних країнах держзакупівлі — не лише механізм задоволення суспільних потреб, а й інструмент розвитку економіки. В Україні це поки що не так.

24
Квітень

23 березня ц.р. міністр внутрішніх справ А. Аваков і міністр у справах Європи і закордонних справ Франції Жан-Ів Ле Дріан підписали Меморандум про співробітництво, у рамках якого МВС передбачає закупити впродовж п'яти наступних років (для поповнення вертолітного парку прикордонників, поліції та Держслужби з надзвичайних ситуацій) 55 вертольотів виробництва компанії Airbus Helicopters.
За попередньою оцінкою, тільки вартість закупівлі самих вертольотів (без урахування створення відповідної інфраструктури для їх зберігання, обслуговування та ремонту), а також підготовки пілотів становитиме 8- 9,6 млрд грн. Французькі гвинтокрили настільки тендітні, на відміну від техніки виробництва запорізького АТ «Мотор-Січ», що потребують ангарного зберігання. І у разі випадку «Ой, а де ключі від гаража?» навряд чи спецпризначенці своєчасно виконають поставлені завдання.
Зауважу до цього, що вартість льотної години та підготовки льотчиків для експлуатації французьких вертольотів обійдеться державному бюджету в три-чотири рази дорожче, ніж при використанні вертольотів українського виробництва.
Тому Федерація роботодавців України не поділяє телевізійних радощів урядовців-підписантів меморандуму…