Блог Дашутіна Григорія

Дашутін Григорій

Заступник голови Ради ФРУ, почесний президент концерну «NICMAS»

08
Травень

Еще три года назад доля экспорта в объеме производства машиностроительной отрасли превышала 80%. Сегодняшняя тенденция – 50 на 50. Примерно половина продукции отечественного машиностроения уходит на экспорт и 50% на внутреннее потребление. В части экспорта нынешние 50% сигнализируют о катастрофическом падении объемов производства и ставят машиностроительную отрасль на грань рентабельности.

В этой ситуации нам советуют выходить на европейские рынки. Совершенно согласен с такими советчиками, но хочу заметить – в Европе нас ожидает жесткая конкуренция не с десятками, а с сотнями машиностроительных предприятий. Поэтому есть более продуктивная идея – активизировать механизмы государственно-частного партнерства, чтобы одновременно «удержать на плаву» и отечественный машиностроительный комплекс, и экономику Украины в целом.

До сегодняшнего дня в нашей стране идея поддержки частного бизнеса воспринимается как вульгарная. В то же время машиностроительный комплекс де-факто у нас является частным бизнесом. Успешных прибыльных госпредприятий в отрасли остались единицы. В связи с этим хочу подчеркнуть: целью отрасли сегодня не является…

01
Квітень

Існує проблема психологічного мислення трудових ресурсів, які думають як перш за все заробити, а не як стати на робоче місце і продуктивно виробляти національний продукт. Сьогодні, чомусь, стало абсолютно не модним говорити і пополярізувати виробничі професії, і людину праці, зокрема. А дарма.

Якщо проаналізувати скільки за останні роки дітей у школі здавало випускні іспити з фізики та математики, то вийде, що це одиниці. А виробництво без головного механіка, без інженера або енергетика не зможе працювати. У суспільстві відбувається процес психологічної деформації, який був закладений світовими тенденціями.

Усвідомлюючи це, перш за все, ми повинні захистити свої національні ринки, починаючи з того ж перегляду умов членства України у Світовій організації торгівлі. Ситуація така, що якщо ми не переглянемо ці умови, то через 5-7 років ризикуємо втратити всю національну промисловість. Якщо раніше ми починали з того, що возили з інших країн одяг або цукерки, то сьогодні ми завозимо турбіни, машини, компресори. Тобто,…