Блог Боярина Олега

Олег Боярин

Заступник голови Ради ФРУ, голова Наглядової ради ПрАТ «Єврокар»

21
Листопад

Нам потрібна реіндустріалізація

Автор Олег Боярин, 21.11.2016

Промисловість і економіка в цілому в нашій країні знаходяться в стадії клінічної смерті. І для їх реанімації недостатньо прийняття знеболюючих у вигляді кредитів МВФ та точкової дерегуляції.

Тут потрібні більш радикальні заходи - стимулювання споживчого попиту і припливу інвестицій.

Україна, приєднавшись до Світової організації торгівлі (СОТ), буквально не дивлячись продала інтереси української промисловості за статус членства. Аналогічна ситуація повторилася при підписанні угоди про зону вільної торгівлі з ЄС. Як наслідок - тільки в минулому році Україна втратила $15,8 млрд, або майже 30% товарного експорту, з них $4 млрд - втрата експорту в ЄС, незважаючи на дію ЗВТ.

Таким чином, наша країна повністю відкрила свої торгові кордони, паралельно скасовуючи будь-які стимули для інвестицій, такі як вільні економічні зони (ВЕЗ) і території пріоритетного розвитку (ТПР), і лібералізувавши торгівлю, тим самим не залишили вітчизняному виробникові шансів на виживання. Ми проігнорували той факт, що вільна торгівля між країнами з приблизно однаковим рівнем розвитку…

28
Березень

История Ивана Миклоша как советника многих центральных органов власти весьма примечательна уже на старте. Когда украинский автопром ровно год назад пытался найти поддержку у тогдашнего "консильери" министра экономики он натолкнулся на стандартный ответ заморского гостя: "Никаких особых условий для развития бизнеса той или иной отрасли не будет. Нам нужна дерегуляция, фискальная консолидация и макроэкономическая стабилизация". Эти слова мы слышали много раз из уст иностранного советника, он повторял их так часто, что, в конце концов, они начали звучать как заклинание. А тем временем, это всего лишь отвлекающий маневр умелого факира. Ведь в то время, как г-н Миклош "продавал" Украине новую модель экономики его страна на всех парах "продавала" себя как локацию для производства автомобилей одного из мировых брендов, участвовала в гонке за иностранным инвестором в автопроме, предлагая ВСЕ для привлечения последнего в Словацкий автомобильный кластер. И тут сработала отнюдь не дерегуляция... Ведь в погоне за инвестициями нынче все методы хороши.

21
Березень

Сегодня, как и многие другие бизнесмены, мы вынуждены заниматься не своим любимым делом, а тем что нам не свойственно. А именно - выполнять работу, которую должно выполнять правительство. Вместо этого правительство выполняет функции не свойственными ему. Мы с вами наблюдаем с экранов телевизоров, как практически в любом селе патрульную полицию запускают лично премьер-министр, министр МВД и другие официальные лица. С единым желанием показать обществу, как много они для этого сделали. В то время как мы продолжаем реализовывать проекты не благодаря, а вопреки, к нам часто приезжают президенты, премьер-министры и другие первые лица страны, как правило, перерезать ленточку и разделить успех. Они задают дежурный вопрос: чем нам помочь? Лучшая помощь, конечно – не мешать, но "не мешать" - НЕ значит НЕ выполнять базовые задачи.

Мы, являясь частным бизнесом, зачастую, планируем свою деятельность минимум на 5-10 лет. В то время, как государство существует вне планов. Подменяя долгосрочное планирование, принятым впопыхах бюджетом…

21
Травень

Стратити не можна, помилувати

Автор Олег Боярин, 21.05.2015

Не далі як позавчора Уряд у вражаюче злагодженому тандемі з Парламентом, у вельми, до слова сказати, стислі для подібних рішень терміни поставили кому в цьому класичному реченні, простягнувши руку допомоги ... Собі!

Проголосувавши за урядовий законопроект, Парламент надав Кабміну та місцевим адміністраціям право вводити мораторій на виплату за боргами перед зовнішніми комерційними кредиторами для захисту національних інтересів.

Що ж, крок вельми раціональний, зважаючи на складнощі переговорного процесу з реструктуризації зовнішнього суверенного боргу. Ось тільки уряд у відчайдушній спробі врятувати себе, не побачив за деревами ліс. Адже питання ведення переговорів про реструктуризацію боргів актуальний не тільки для державного, а й для приватного сектора, адже:

Очевидно, що реальний сектор чутливий до макроекономічної дестабілізації, падіння економіки і девальвації національної валюти не менше, а навіть більше, ніж державний, зважаючи на підтримку останнього у форматі більш доступного фондування і "подушки безпеки" у вигляді макрофінансової допомоги ЄС, МВФ та інших співчуваючих організацій. Доступи на ринки…

29
Квітень

Олег Боярин - голова Федерації роботодавців автомобільної галузі та власник заводу "Єврокар", розташованого в Закарпатті недалеко від угорського кордону. З 2001 року тут збирають автомобілі Skoda. Потужність заводу - 100 000 машин на рік, але зараз він завантажений на 2%. Навколо заводу Боярин збудував великий індустріальний парк "Соломоново". Але після скасування режиму вільної економічної зони проект фактично заморожений.

Власник автоскладального підприємства, Олег Боярин виступає за державний протекціонізм, але при цьому не соромиться критикувати владу. В кінці 2013 року він чи не єдиний з українських автомагнати публічно звинуватив уряд у тиску на бізнес. Сьогодні Боярин дорікає уряду за неефективне управління економікою.

В інтерв'ю ЛІГАБізнесІнформ Олег Боярин розповів про популізм влади, чому його Шкоди не експортуються в Європу і як Україні не перетворитися на сировинний придаток Європи.

З якими показниками виробництва і продажів "Єврокар" закінчив перший квартал 2015 року?

Випустили 530 автомобілів. Це 37% від обсягів виробництва першого кварталу 2014 року.…

27
Січнь

Складні питання

Автор Олег Боярин, 27.01.2015

Про те, чи є майбутнє у вітчизняної автомобільної промисловості, куди їй варто рухатись далі для ефективного розвитку та чи може держава посприяти цьому поступу ми запитали у Голови правління ПАТ "Атолл Холдинг" Олега Боярина.

Завершився складний для країни 2014 рік. Ми знаємо, що він був надзвичайно тяжким для галузі. Яким він був для компанії "Єврокар"? Який стан виробництва зараз? Які плани на наступний рік?

Він був не кращим і для компанії "Єврокар". Стан виробництва був і, на жаль, залишається дуже важким. "Єврокар", як і інші автомобілебудівні компанії України, постраждав від скорочення ринку. Незважаючи на те, що нам вдалося утримати свою частку, обсяги виробництва і продажів залишають бажати кращого.

Зараз "Єврокар" продовжує виконувати свої зобов'язання перед нашими партнерами. Наша команда робить все можливе, а іноді й неможливе, для того, щоб зберегти робочі місця. Ми прекрасно розуміємо, що з зупинкою виробництва ми втратимо найцінніше - довіру наших постачальників і співробітників.

Незважаючи…

23
Квітень

Україна є банкрутом - це факт

Автор Олег Боярин, 23.04.2014

Олег Боярин - первый украинец, построивший автозавод буквально в чистом поле. На его заводе Еврокар, расположенном в Закарпатье недалеко от венгерской границы, с 2001 года собирают автомобили Skoda. Мощность завода 100 000 машин в год, но предприятие загружено всего на 11%. Кризис.

В интервью ЛІГАБізнесІнформ Олег Боярин рассказал о популизме власти, что ждет автобизнес на Восточной Украине и когда лучше покупать автомобиль.

- Сегодня для украинских товаров фактически закрыт российский рынок, а правительство декларирует курс на евроинтеграцию. Как собственник автозавода, вы готовы конкурировать в Европе? 

- У меня сложилось впечатление, что правительство не до конца понимает, какое соглашение де-факто подписано, что оно несет для бизнеса. В большей степени это политический шаг. Говорить, что сейчас резко вырастет украинский экспорт в Европу и он компенсирует потерю российского рынка - нельзя. Более того, европейский рынок по-прежнему будет закрыт для украинской продукции, в то время как западным компаниям полностью открывают двери.

18
Лютий

​Найбільші оператори автомобільного ринку України слідом за корпорацією "Богдан", що на минулому тижні заявила про закриття представництв через тиск контролюючих та фіскальних органів, називають системні побори з бізнесу основною проблемою для автовиробництва і ринку в цілому.

Якщо ми подивимося щиро і чесно на вартість наших автомобілів порівняно з країнами розвинених економік, то виявимо, що там ціни вищі і проблеми авторинку не у цінах. Ринок падає тільки з причини зменшення доходів населення. У нас немає середнього класу, у нас скорочуються робочі місця, ми не можемо платити людям зарплату. Тому що весь легальний бізнес загнаний «під стіл».

У нас неможливо вести бізнес легально. Це проблема номер один. Сьогодні у нас є постанова прокуратури, яка стосується бізнесу безліч автопідприємств у Києві – це перевірка порушень екологічного законодавства при утилізації акумуляторів, відпрацьованих масел, шин і т.п. А по суті, це спроба примусити автосалони підписувати договори про утилізацію з "потрібними" фірмами. Або, ще приклад…

27
Листопад

​Єврокар підтримує рішення, прийняте Міжвідомчою комісією з спеціальним заходам щодо імпорту в Україну легкових автомобілів. Сподіваємось, що це тільки перший крок назустріч до більш системним і глибоким перетворенням, як у галузі, так і у векторі підтримки національного виробництва в цілому.
Спеціальні мита вводяться з метою захисту внутрішнього виробництва від зростаючого імпорту. Зважаючи на це, вважаємо, що дане рішення, матиме позитивний вплив, у першу чергу, на вітчизняне виробництво. До кризи, у нас вже був великий власний авторинок: станом на 2008 р. частка вітчизняних авто становила понад 60%. На початок 2013 вона знизилася майже до 21%, що вкрай негативно позначилося на платіжному балансі. Україна має за підсумками минулого року рекордний дефіцит у зовнішній торгівлі товарами - 15,8 млрд. $., в якому імпорт автомобілів займає третю позицію, після газу і нафти, у формуванні цього дефіциту, як результату витрати на імпорт автомобілів займають лідируючу позицію у формуванні ризику девальвації національної валюти.
Одним з…