Народження машини. Як створюють техніку Egritech

Народження машини. Як створюють техніку Egritech

Програма компенсації вартості сільгосптехніки не лише дає можливість українським аграріям повернути певну частину коштів, витрачених на українську сільгосптехніку, а й виробникам техніки — збільшувати продажі, а з часом і модернізовувати виробництво та виходити на новий якісний рівень. Для виробників зараз є вимога — 50% локалізації, тобто будь-який виріб, який потрапляє до програми, наполовину має складатися з комплектуючих українського виробництва. Traktorist.ua стало цікаво, як працюють заводи-виробники в таких умовах і як створюються українські машини.

Тож ми завітали на завод «Пожмашина», щоб побачити, як підприємство, яке вже понад 90 років виготовляє пожежну техніку, почало створювати причепи, напівпричепи та бункери-перевантажувачі для сільськогосподарського сектору під брендом Egritech.

У межах подорожі заводом вдалося відвідати механічний та заготівельно-зварювальний цехи, конструкторське бюро, фарбувальної камери, збиральний відділ і склад готової продукції компанії.

Механічний цех

У «серці виробництва», як називають механічний цех працівники заводу, виготовляються деталі, які збирають у вузли на наступних етапах. Кожна ланка виробництва проходить ретельний відбір. На заводі навіть є свої представники відділу контролю, які, відповідно, контролюють кожну деталь у процесі виготовлення. Заступник начальника цеху Олег Назаренко говорить, що на виробництві немає розуміння «кінцева деталь», а є розуміння «чорнова обробка», а також повна перевірка якості виробу.

2

Перший верстат, який можна зустріти у цеху — фрезерний VC P106. На ньому обробляються корпусні деталі. Роблять отвори, фрезерування тощо. Допусків посадки чітко дотримуються оператор і програміст.

Наступний — високоточний верстат токарної групи Doosan Puma 5100. Тут ми можемо виготовляти деталі типу обертання й обробляти корпуси після лиття. Так само робимо на сільгосптехніку фланці до метра, розмір і точність витримується до мікрона. Також використовуємо під час обробки емульсію, яка не дає деталям іржавіти, захищає від корозії

Олег Назаренко - заступник начальника механічного цеху

3

За словами фахівця, усі верстати, які є на заводі, корейського виробництва. Пояснює це тим, що в Україні перебувають корейські підрядники, які швидко й оперативно ремонтують поломки. До того ж, вони підказують, коли з’являються нові деталі, вироби чи програмне забезпечення.

На заводі є ще один верстат виробництва Doosan — NHP 6300. Це двопалетний фрезерний верстат для фрезерування, свердління, нарізання різьб на корпусні габаритні вироби. Приблизно 50% деталей для сільгосптехніки виробляється на цьому верстаті. Завдяки двопалетності, поки обробляється один виріб, у цей час другий оператор може налагоджувати й контролювати виробництво першої деталі.

4 1

4 2

4 3

Заточне відділення зроблене за стандартами ISO й ізольоване захисним огородженням. Це зроблено для того, щоб абразивний пил, який утворюється під час заточування, не потрапляв на інші верстати. Зокрема, на Doosan Puma 2100LY, який стоїть неподалік. Це досить універсальний верстат, який може одночасно фрезерувати деталі, а також одночасно свердлити отвори.

Для роботи на такому обладнанні дуже важко шукати фахівців. Ми стараємося «вирощувати» своїх людей, прищеплювати філософію цього підприємства і затримувати їх тут. Завдання, принаймні, нашого цеху — виростити своїх людей, своїх лідерів, які б вели за собою нові команди, та щоб було розуміння, що ми працюємо й розвиваємось.

Олег Назаренко - заступник начальника механічного цеху

На даний момент у цеху працює близько 60 осіб, включаючи інженерів, робітників, які працюють за верстатами, інженерних керівників, програмістів, налагоджувачів та ін. За словами фахівця, у планах керівництва є розвиток виробництва і плани набирати людей для роботи на верстатах. Планується завантажити верстати максимально, щоби зробити 3 зміни.

Від механічного цеху до інших цехів відстань сягає майже кілометра. Деталі перевозять автомобілями. За словами Олега Назаренка, це доволі складна процедура. Диспетчери контролюють, щоб кожна деталь потрапила в потрібний цех.

5

Конструкторське бюро

У конструкторському бюро заводу розробляють креслення для подальшого виробництва деталей і техніки. Розробка ведеться в програмі Autodesk Inventor за допомогою 3D — твердотільного моделювання. Конструктори отримують технічне завдання від споживача чи постачальника, на основі якого проводять свої розробки.

Час, який іде на розробку повноцінної моделі, залежить від складності технологічного завдання та проєкту. Наприклад, у бункері-перевантажувачі є 1700 оригінальних деталей. На розробку такого виробу витрачається до півтора місяця. Спочатку розробляється ескізний проєкт, погоджується зі споживачами, з маркетинговою службою. Далі на основі цього проєкту роблять дослідний зразок, випробовують, відкочується технологічний процес виготовлення, потім допрацьовують креслення до остаточного варіанту і проводиться фінальна постановка виробництва.

Олександр Савченко - директор із розвитку компанії Egritech

6

Заготівельно-зварювальний цех

За створення готової машини на заводі відповідає заготівельно-зварювальний цех. Перша ділянка цього цеху — заготівельна. Листовий матеріал, який потрапляє сюди, за допомогою гільйотинних ножиць або плазмової різки перетворюється на деталі. Для зручності увесь матеріал зберігають у повністю автоматизованих спеціальних складах. Тобто, враховується кількість листів та їхня вага при надходженні, а також усі витрати.

Машина плазмової різки за своїми функціями може замінити кілька операцій на механічних верстатах. Як пояснює Олександр Савченко, для складної роботи потрібно задіяти гільйотинні ножиці, фрезерний і свердлильні верстати або ж лише машину плазмової різки. Саме на ній можна отримати і складний контур деталей, і необхідну якість поверхні, й конфігурацію отворів.

7

Після плазмової різки готові листи потрапляють на зварювання. Якщо деталь потребує іще якогось доопрацювання для покращення поверхні чи отворів, то вона надходить на механічну ділянку. Також дуже важливою в цеху є дробоструменева машина. Іноді трапляється так, що метал на завод привозять іржавий. Він проходить через цю машину, яка за допомогою дробу очищає поверхню.

На рольганг кладемо лист металу або фасонний прокат, далі він проїжджає через агрегат. Там стоять спеціальні турбіни, які обертаються й під великою кінетичною енергією подають дроб. За рахунок кінетичного удару метал очищується.

Олександр Савченко - директор із розвитку компанії Egritech

Фасонний прокат ріжуть на мірні заготовки на стрічкопильному верстаті. Раніше це робили поздовжньо-поперечними пилками чи пилками-гільйотинами, але вони витрачали багато енергії. Стрічкопильний верстат дозволяє провести операцію швидше та якісніше. Наприклад, трубу 120/60 із товщиною стінки 3 мм на пилці-гільйотині різали б 6 хв, а на цьому верстаті — 1 хв.

На іншій ділянці цеху стоять гільйотинні ножиці та згинальні верстати. За словами Олександра Савченка, не все вигідно різати на машині плазмової різки. Є звичайні прямокутні деталі, які достатньо розрізати на 4 частини — і деталь готова.

8 1

8 2

8 3

Гільйотинні ножиці комп’ютеризовані, оператор на моніторі задає товщину металу, тип і розмір, який потрібно відрізати. В результаті виходить прямокутна заготовка або трикутна. Далі цей метал відправляють на згинання.

Олександр Савченко - директор із розвитку компанії Egritech

Після заготівельної ділянки всі деталі уже практично готові до збирання, тож вони надходять до зварювально-складальної ділянки.

Зварювання відбувається у спеціальних стапелях, в які закладаються всі деталі. Такі стапелі використовуються для серійного виробництва. Одиничні замовлення виконують на універсальних зварювальних столах. Після цього збірка потрапляє до зварювального робота, де написана спеціальна програма під конкретний виріб.

9

Після зварювання вузли необхідно очистити — задля отримання гарного антикорозійного покриття. Для цих цілей на підприємстві встановлена дробоструменева камера. Тут оператор додатково очищає шви від окалини та інших дефектів. А після очищення деталі надходять до наступної камери, де попередньо ґрунтуються і фарбуються.

Складально-фарбувальний цех

Остаточне фарбування відбувається в фарбувальних камерах, яких на підприємстві дві: 12-метрова, де фарбують малогабаритні вироби, і 18-метрова — для великих виробів, відповідно. Процес фарбування проходить за так званим «мокрим способом», тобто розпиленням фарби за допомогою повітря.

Один з останніх етапів виробництва — це складальна ділянка, де безпосередньо відбувається монтаж кінцевого продукту. Тут досвідчені слюсарі поступово складають деталі у готовий виріб.

10 1

10 2

10 3

Ще однією особливістю заводу є те, що на його складі зазвичай наявні лише кілька одиниць техніки серійного виробництва, адже обладнання одразу відправляють замовнику.

Постійне оновлення

Заводу «Пожмашина» 92 роки. Ще буквально 5 років тому він був «радянського» зразка. Все обладнання, про яке ми сьогодні розповіли, придбали в останні роки. Інвестиції в модернізацію виробництва склали близько $10 млн.

Ці кошти — це не тільки обладнання. Це й оновлення будівлі, приміщень, системи керування. Ми вкладаємо гроші в корпоративну культуру. Неможливо розвивати корпоративну культуру, коли цехи старі брудні, коли старі брудні туалети, роздягальні, душові, коли у людей немає спецодягу. Тому ми зробили ремонти у всіх будівлях, умивальниках, душових, туалетах, закупили спецодяг. Крім того, впроваджуємо системи керування продажами та виробництвом. Інакше кажучи, повністю автоматизуємо завод.

Олег Авер’янов - CEO та засновник Egritech

egritech averyanov 780

Наразі виробничі потужності заводу дозволяють виробляти за рік до 1000 одиниць сільгосптехніки та 300-500 одиниць пожежних машин.

Таким є виробництво української техніки Egritech. Модернізація радянського заводу і створення комфортних умов праці може свідчити про те, що кінцевий споживач теж отримає продукцію, якою буде задоволений.  

Джерело: Traktorist.ua

egritech.org pkpm.com.ua

Товарні позики – отрута для внутрішньої економіки!

Люди жадають простих рішень. Це природньо… Так склалось, що зараз парк пожежно-рятувальної...

Локалізація виробництва, як шлях до економічної розбудови держави

Законопроект під офіційною назвою «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі»...

Народження машини. Як створюють техніку Egritech

Програма компенсації вартості сільгосптехніки не лише дає можливість українським аграріям...

Член Ради ФРУ, СЕО "ПК "ПОЖМАШИНА"

Наша думка

Что показал коронавирус

Неожиданный поворот в развитии цивилизации. Проверенные временем нормы не работают. Необходимо ставить новые цели, выстраивать новые подходы, решать новые задачи.