ФРУ підготує і представить Мінекономрозвитку секторальні пропозиції до Експортної стратегії України Фото: ФРУ
23.03.2017

ФРУ підготує і представить Мінекономрозвитку секторальні пропозиції до Експортної стратегії України

Федерація роботодавців України підготує і представить Міністерству економічного розвитку секторальні пропозиції до Експортної стратегії України. Така домовленість була досягнута за результатами зустрічі керівництва Федерації, галузевих бізнес-об'єднань та представників реального сектору економіки з заступником міністра економрозвитку-Торговим представником Наталією Микольською.

Пропозиції бізнесу до Експортної стратегії України прохання направляти в ФРУ на Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. , Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Експортна стратегія, по суті, є дорожньою картою стратегічного розвитку торгівлі України на найближчі 4 роки.

Під час цієї зустрічі в Федерації Наталія Микольська анонсувала на 28 березня публічну презентацію проекту Стратегії. Вона звернулася до учасників зустрічі з проханням надсилати всі пропозиції по галузях у форматі консолідованого документу.

"Ми розсилаємо всім своїм членським бізнес-об'єднанням та промисловим компаніям проект Стратегії для опрацювання. Отримані до зазначеного документу конкретні та конструктивні пропозиції бізнесу, будуть представлені Федерацією керівництву Мінекономрозвитку. Це буде єдиний документ, з розбивкою по секторах економіки", - сказав заступник Голови ФРУ, голова Федерації роботодавців автомобільної галузі Олег Боярин.

Наталія Микольська також відзначила, що основною притаманною для українського експорту проблемою є те, що Україна експортує історичні типові продукти на типові ринки.

"Коли ми виходимо на нові ринки з новими продуктами, то, як правило, довго на цих ринках не затримуємося і не розширюємо свою присутність на них. Це є надзвичайно великою проблемою. Такий висновок ми зробили після аналізу українського експорту за останні 10 років. Друга велика проблема – це експорт сировинних товарів, які переважають. Тому вся наша діяльність повинна бути спрямована на наукомісткий та інноваційний експорт", - наголосила Наталія Микольська.

Вона також сказала, що планується розвивати послуги з підтримки експорту. Серед них: робота експортно-кредитного агентства, торговельні місії, міжнародні виставки, торговий захист, торгові представництва закордоном, надання бізнесу відомостей про ринки та вимоги доступу до них.

У експортній стратегії також планується застосовувати кластерний підхід, який включає розвиток секторів відповідно до їх впливу на економіку. Крім того, у проекті Стратегії бізнесу пропонується перелік пріоритетних ринків, які за результатом попередньо проведеного експертами МЕРТ аналізу, мають найбільші перспективи для українських товарів та послуг. На ринки цих країн планується направити основні зусилля з розвитку експорту, з метою географічної диверсифікації. Крім 28 країн ЄС, у фокусі цього списку опинилося ще 20 країн з різних континентів. З допомогою бізнесу та галузевих бізнес-об'єднань, зрештою, планується обрати з цієї двадцятки країн і сконцентруватися на 10.

Про перспективи і можливості експорту на нові ринки на зустрічі говорила виконавчий директор Об'єднання організацій роботодавців медичної та мікробіологічної промисловості Світлана Буніна. Вона відзначила, українська фармацевтична продукція надзвичайно конкурентоспроможна на таких ринках як Африка та Південна Америка. - "Раніше ми поставляли свої ліки у 81 країну світу. Зараз ця цифра становить 63 країни. Тому, безперечно, ми маємо відновити свої позиції у світі - повернути втрачені ринки та виходити на нові. Тим більше, що Україна ще у 2010 році стала 38-ою країною світу з 46-и, які входять в PIC/S – міжнародний інспекторат про визнання виробництва ліків за найвищими міжнародними стандартами. Японія і Корея увійшли туди після України. Ми єдині на всьому пострадянському просторі, хто виробляє лікарські засоби за самими високими міжнародними стандартами", - підкреслила Світлана Буніна.

Про те, що Україна має великий потенціал для розширення експортної географії та постачання на міжнародні ринки високотехнологічної продукції говорив і заступник Голови ФРУ, голова Федерації роботодавців машинобудівної промисловості Григорій Дашутін. - "Сьогодні такі країни як приміром Туркменістан, Казахстан, Узбекистан, Таджикистан готові платити сто мільярдів доларів і закупати в українських машинобудівників, для ремонту своїх ТЕЦ, котли, генератори, насосне обладнання. Але в Україна має з'явитися кредитна політика для експорту", - наголосив Григорій Дашутін.

Під час зустрічі також відзначалось, що деякі з попередньо визначених у проекті Стратегії ринків вимагають певних зусиль та часу. Щоб відкрити їх для українських товарів та послуг необхідно зрозуміти споживчі преференції, підтягнути рівень технічної відповідності, залучити технології та інвестиції. Деякі ринки, навпаки, дозволяють експортувати вже зараз, використовуючи наявний потенціал та можливості і частково компенсуючи втрати на традиційних ринках. За словами Наталії Микольської, це не означатиме, що рештою ринків не будуть займатися. - "У нас є історичні ринки, які нам дають певну фінансову подушку, але ми зосередимося на розвитку тих ринків, на яких наші можливості можна розширити", - резюмувала заступник Мінекономрозвитку-Торговий представник.

Схожі новини

всі новини