Україна визначає своє місце в світовому автопромі
16.11.2018

Україна визначає своє місце в світовому автопромі

Організатори Ukrainian Automotive Forum – асоціація Укравтопром і компанія Strategy Council  оголосили, що відтепер такий представницький міжнародний захід стає щорічним. Це свідчить, що сектор виробництва автомобільних комплектуючих і транспортних засобів в Україні демонструє зростання і має перспективу.

В обговоренні найбільш дискусійних питань автомобільної промисловості взяли участь понад 70 керівників підприємств галузі з 10 країн світу. До них долучилися голова Львівської ОДА О. Синютка, президент Асоціації українських автовиробників Укравтопром М. Резнік, голова Федерації роботодавців автомобільної галузі О. Боярин, Голова правління Німецько-Української Промислово-торгівельної палати А. Маркус, керівники підрозділів ЛОДА і мерії Львова, представники ЄБРР, Райффайзен банк Аваль, Бейкер МакКензі, СТР.

Украинский автомобильный форум

Починаючи з 2000 року на території України створено більше 20 підприємств з виробництва комплектуючих, які поставляються на конвеєри світових автогігантів.

Украинский автомобильный форум

Інвестиції в такі підприємства наближаються до 500 млн. євро, кількість працюючих – перевищує 20 тисяч, а за геолокацією лідирують Львівська та Закарпатська області. Основні проблемні фактори в цьому сегменті – це система підготовки кваліфікованих кадрів та складнощі перетину кордону з Євросоюзом. Учасники дійшли згоди, що рівень зарплати має складати не менше 500 євро, щоб українські підприємства могли утримувати працівників від виїзду в сусідні країни.

Украинский автомобильный форум

Якщо з виробництвом складових частин для автомобілів ситуація викликає оптимізм, то випуск готових транспортних засобів вже багато років знаходиться в кризі, викликаною непослідовністю (або відсутністю) державної промислової політики, закритістю зовнішніх ринків та катастрофічним падінням купівельної спроможності українців.

Украинский автомобильный форум

Тільки в сегменті легкових авто побудовано чотири автозаводи (ЗАЗ, Єврокар, Богдан,КрАСЗ) загальною потужністю 400 тис. готових автомобілів на рік, які зараз завантажені на 1-2%! Всього ж, з урахування вантажівок і автобусів, в Україні створено 12 автоскладальних підприємств, з яких працюють тільки 7.

Украинский автомобильный форум

Разом з тим світовий автопром продовжує зростання, а з огляду на прискорену переорієнтацію на випуск електромобілів і діджіталізацію загострюється дефіцит виробничих майданчиків. Це шанс для України увійти в глобальну мережу автовиробників на нових принципах. Українській владі варто створити законодавчі основи для автомобільного машинобудування, адже викликає подив, що законодавці встановили нульовий ПДВ імпорті електромобілів і залишили 20% для вироблених в Україні!

Украинский автомобильный форум

Ситуацію мають виправити законопроекти 8159 и 8160 про стимулювання ринку і виробництва електротранспорту, які ніяк не розгляне Верховна Рада. Для потенційних інвесторів важливі гарантії, що правила і умови роботи не будуть змінюватись, принаймі 10-15 років, але програма розвитку українського автопрому на тривалий період так і не створена, а єдиний довгостроковий документ – це Національна транспортна стратегія до 2030 р., підготована Мінінфраструктури, де пріоритетом визнано екологічно чистий транспорт. Це і дає надію, що з часом в Україні вдасться розгорнути виробництво електромобілів, акумуляторів та інших комплектуючих для них.

Заступник голови правління корпорації «УкрАвто» Олег Папашев підкреслив, що для реалізації промислового сценарію потрібно ефективне партнерство з транснаціональними компаніями, яке забезпечить роботою українські підприємства у глобальній системі поставок. Конкуренція тут – надвисока, але є шанс на технологічний прорив, який сприятиме підвищенню рівня життя нації, розвитку суспільства і його безпеки: «Навколо нас багато конкурентів, і ми маємо не найкращі стартові умови. Сьогодні час дискутувати про те, що в змозі запропонувати Україна індустріальним інвесторам, де шукати точки зростання і можливостей та яку домашню роботу влада спільно з українським бізнесом повинна зробити, щоб остаточно не втратити те, що створювалося великою працею».

Джерело Автоцентр

Схожі новини

всі новини