Представники автомобільних асоціацій наполягають на легалізації ринку таксомоторних перевезень
25.10.2018

Представники автомобільних асоціацій наполягають на легалізації ринку таксомоторних перевезень

Представники низки автомобільних асоціацій та профспілок працівників галузі ухвалили рішення звернутися з відкритим листом до Президента України, Голови Верховної Ради України та Прем'єр-міністра України з проханням вжити всіх необхідних заходів для легалізації ринку таксі. Безпосереднім приводом для звернення стало оприлюднення 4 жовтня на сайті Мінінфраструктури законопроекту «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання ринку послуг автомобільного транспорту в Україні з метою приведення їх у відповідність з актом Європейського Союзу», який, на думку підписантів листа, спрямований на те, аби притиснути легальних перевізників. Адже згідно проекту нечисленні легальні таксисти, які сплачують усі податки, попадають під штраф і конфіскацію транспортного засобу за будь-які порушення ліцензійних умов. В той же час для легалізації перевізника існує безліч бюрократичних перепон.
«Люди хочуть працювати в правовому полі, але це як потрібно любити Батьківщину, щоб купити за 10 тис. грн. таксометр, за 8 тис. грн. - касовий апарат, відстояти два тижні в чергах, підписати мільйон папірців, і ще після цього необхідно щомісяця платити 744 грн. єдиного податку і 819 грн. єдиного соціального внеску. Крім того, отримати підтвердження і ліцензію за день складно. Буває місяцями люди очікують в реєстрі», - зауважує Андрій Антонюк, голова Всеукраїнської громадської організації «Українська таксомоторна асоціація» (УТМА) та голова Федерації роботодавців Києва. Однією ж з технічних перешкод для роботи в правовому полі є обов'язкова реєстрація і встановлення в кожному автомобілі таксометра. «Його необхідно мати в кожному автомобілі, ця вимога діє ще з радянських часів. Основними умовами також є необхідність вказати реєстраційний номер таксометра. Якщо ви його не одержали, документи не будуть прийняті», - каже Андрій Антонюк. За його словами, таксометри в Україні не продаються, і офіційно таксометра в реєстрі засобів вимірювальної техніки немає.
В той же час в Україні набули нечуваних масштабів нелегальні перевезення пасажирів, пов'язані з розвитком комп'ютерних технологій. Загалом же за підрахунками представників автомобільних асоціацій та профспілок – підписантів відкритого листа, в Україні перебуває в тіні не менше 99% ринку таксомоторних перевезень. «Тінізація цього ринку становить понад 99%, а тіньовий оборот становить понад 40 млрд грн. », - підкреслив Андрій Антонюк. Тобто метою законопроекту повинно бути не ускладнення бізнесу нечисельних легальних перевізників, а зняття корупційних та застарілих перешкод на шляху детінізації ринку.
Варто нагадати, що на початку цього року на вимогу столичних роботодавців Київський апеляційний адміністративний суд зобов'язав Нацполіцію припиняти діяльність таксистів-нелегалів. Тож очікуємо кроків назустріч з боку держави.