Заборона ввозити застарілий рухомий склад з РФ вирішує проблему лише частково. ФРУ долучиться до здійснення необхідних змін
06.11.2019

Заборона ввозити застарілий рухомий склад з РФ вирішує проблему лише частково. ФРУ долучиться до здійснення необхідних змін

Сьогодні під час засідання Кабміну було порушено питання ввезення в Україну залізничних вагонів із вичерпаним терміном експлуатації з РФ. Голова Ради ФРУ Дмитро Олійник звернувся до Уряду та нагадав, що Федерація роботодавців України ще у травні цього року наголошувала на недопустимості відтермінування до 1 березня 2020 року строку ввезення на митну територію України із Росії вантажних вагонів, що були у користуванні та акцентувала увагу на ризиках, що виникають. Також у вересні ми зверталися з відповідним листом до Прем'єр-міністра.

Імпортна експансія російських вагонів призводить не тільки до негативних економічних наслідків, а й створює техногенний ризик для функціонування залізничного сектору України.

Адже щороку біля 20 тис. списаних та застарілих вагонів, у т.ч. майже 3 тис. ввезених із РФ, завдяки процедурі подовження терміну служби замість утилізації і заміни новими вагонами вітчизняного виробництва курсують українською залізницею.

Всі ці вагони несуть ризики для залізничних перевезень, у тому числі:

✔️підвищується руйнівний вплив на залізничні колії, відновлення яких відбувається за державний кошт;

✔️майже у 3 рази збільшуються поточні витрати на експлуатацію вагону, термін використання якого подовжено, порівняно з нормативним, що у випадку з інвентарним парком УЗ призводить до неефективного управління державним майном;

✔️втричі порівняно з нормативними збільшується кількість позапланових ремонтів та простоїв парку;

✔️знижується конкурентоздатність залізничних перевезень територією України.

"І практика показала, що відстрочка до 1 березня 2020 року введення ембарго на ввезення до України з Росії вантажних вагонів із вичерпаним терміном експлуатації, ухвалена попереднім урядом України у травні цього року, призвела до різкого зростання імпорту цих вагонів із РФ і скорочення замовлень для українських вагонобудівників.

Сьогоднішнє рішення Кабінету Міністрів щодо переносу з 1 березня 2020 року на 20 листопада цього року набуття чинності забороною на ввезення до України залізничних вагонів із вичерпаним терміном експлуатації з РФ вирішує цю проблему лише частково.

Тепер маємо відповісти на питання щодо того, як виводити із обігу вже завезені вагони, термін використання яких сплив і які наразі не по державницькі використовуються в Україні.

Також необхідно унеможливити ввезення в Україну вагонів, що у Литві, Латвії, Молдові, РФ, Естонії, Білорусі вже списані, а ми продовжуємо купувати цей металобрухт і вбивати свою інфраструктуру та промисловість.

Прем'єр підтримав нашу позицію та дав відповідне доручення Мінінфраструктури, Мінекономіки, УЗ та Федерації роботодавців з тим, щоб найближчим часом через внутрішні регламенти та накази вивести з обігу такі вагони та унеможливити подовження їх експлуатації", - зазначив Дмитро Олійник.