За підтримки ФРУ робота з імпортозаміщення для ПАТ «Укрзалізниця» з боку вітчизняних підприємств перейшла у практичну площину
16.01.2019

За підтримки ФРУ робота з імпортозаміщення для ПАТ «Укрзалізниця» з боку вітчизняних підприємств перейшла у практичну площину

Нагадаємо, що в грудні минулого року під час чергової робочої зустрічі з керівництвом «Укрзалізниці» в Федерації роботодавців України було домовлено про початок роботи з цього напряму. Отже минув лише місяць і на засіданні, у якому, окрім очільників провідних департаментів ПАТ, представників Верховної Ради, Мінекономрозвитку та торгівлі, брали участь близько 60 представників провідних вітчизняних підприємств та профільних асоціацій, обговорювали різні аспекти налагодження співпраці з імпортозаміщення.

Дискусія видалася дуже плідною та змістовною, адже на засідання були представлені такі відомі в галузі підприємства як «ХАРТРОН», корпорація «УкрІннМаш», «Інтерпайп», «ФЕД», «Херсонський машинобудівний завод», «СКС», «Українська виробнича компанія», «Метал-Мейк» та багато інших.

«Нам зрозуміло, що єдиний шлях у цьому напрямі – спільна робота й відпрацювання конкретних кроків й розв'язання нагальних проблем як «Укрзалізниці», так і вітчизняних підприємств і цілих галузей української економіки», - зауважив при відкритті заходу Руслан Іллічов, Генеральний директор ФРУ.

«Дуже добре, що ми досить швидко переходимо до конкретної роботи, - додав Віталій Немілостивий, Голова Комітету з розвитку промисловості, державних закупівель та співпраці з державним сектором економіки ФРУ, почесний голова корпорації «УкрІннМаш», - тим більш на тлі внесення позитивних змін щодо укладення рамкових угод, що, звичайно полегшує умови співпраці з «Укрзалізницею».

Адже нарешті після численних вимог бізнесу, які послідовно лобіювала Федерація, у системі електронних закупівель Prozorro запроваджено нову функцію — укладання рамкових угод на купівлю товарів та послуг строком до чотирьох років. Це дозволить суттєво спростити процес проведення державних тендерів як для замовників товарів та послуг, так і для компаній, які ці товари та послуги надають. Зокрема, спрощується процедура укладання угоди та перевірки потенційних компаній-переможців.

Для замовників це можливість у скорочені терміни придбати необхідний товар чи послугу. Для постачальників – налагодити довготермінову співпрацю з державою та планувати свою участь у тендерах.

Григорій Бойко, директор з інженерно-технічного забезпечення ПАТ «Укрзалізниця», повідомив вихідну інформацію про найближчі і перспективні плани підприємства, яку необхідно враховувати галузям та підприємствам при організації роботи з імпортозаміщення. Зокрема, цього року на закупівлю запасних частин та механізмів заплановано витратити 1 млрд грн. До 2025 році «Укрзалізниця» намагатиметься повністю оновити рухомий склад; причому зборку електровозів планується проводити лише на українських підприємствах з рівнем локалізації – 40-50%.

Щодо завдань поточних, то Володимир Шиш, в.о. директор Департаменту розвитку і технічної політики «Укрзалізниці», презентував Каталог імпортозаміщення в ПАТ. Як відомо, у 2019 році тільки запчастин для потреб ПАТ потрібно по 230 позиціям. Немає потреби детально розповідати про зміст Каталогу, оскільки його розміщено у відкритому доступі (https://www.uz.gov.ua/about/vo/). Зауважимо лише, що, за словами Володимир Шиша, перелік продукції, що міститься в Каталозі, не є сталим і буде змінюватися в залежності від потреб «Укразілізниці».

Під час заходу відбулося обговорення конкретних проблем з імпортозаміщення. Розмова знову ж таки виявилося дуже предметною, оскільки напередодні Департаментом промислової політики ФРУ було проведено опитування представників виробничого сектору, що дозволило виявити найгарячіші проблеми. Також конкретні проблеми озвучили представники підприємств та профільних асоціацій.

За результатами обговорення учасники засідання доручили Федерації роботодавців України звернутися до Прем'єр - міністра з пропозицією надати доручення Мінінфраструктури України разом з «Укрзалізницею» підготувати та затвердити План організаційних, технічних, економічних та інших заходів щодо забезпечення максимального залучення вітчизняних товаровиробників для реалізації імпортозаміщення ПАТ «Укрзалізниця».

Також Федерація роботодавців України та УЗ обговорять можливість забезпечення вітчизняних підприємств конструкторською документацією на продукцію імпортозаміщення (порядок та умови її передачі при наявності; порядок дії при відсутності конструкторської документації, визначення технічних умов на предмет імпортозаміщення тощо).

Предметом подальшої поглибленої дискусії стануть процедури здійснення закупівлі, можливості укладення рамкових та середньострокових угод, надання гарантії підприємствам компенсацій на підготовку виробництва та виготовлення продукції, можливості прив'язки в суттєвих умовах договору до курсу долара та індексу інфляції в Україні, надання банківських гарантії оплати продукції.

Схожі новини

всі новини