Освітні стандарти повинні відповідати потребам роботодавців
09.10.2018

Освітні стандарти повинні відповідати потребам роботодавців

На цьому Павло Штутман, член Президії Ради ФРУ, голова Кіровоградського обласного об'єднання організацій роботодавців наголосив під час семінару «Стандарти на основі компетентнісного підходу та незалежне оцінювання в Україні». Захід відбувся за підтримки Федерації роботодавців України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства соціальної політики України та під егідою Європейського фонду освіти.
Під час семінару було представлено перші результати дослідження з незалежного оцінювання в Україні. Також обговорювалися питання створення Національного агентства кваліфікацій (НАК) та незалежних центрів оцінювання (кваліфікаційних центрів).
Павло Штутман зазначив, що роботодавці готові підтримувати розвиток системи кваліфікацій.
«Ми не можемо бути впевненими у якості кваліфікації випускників, коли оцінювання відбувається у навчальному закладі. Не зважаючи на велику кількість випускників, які щороку закінчують заклади професійної та вищої освіти, роботодавці не можуть підібрати якісні кадри. Перехід до системи професійних кваліфікацій, за якою розроблення освітніх стандартів та програм здійснюється на основі професійних стандартів, а оцінювання результатів навчання випускників навчальних закладів і присвоєння кваліфікацій у незалежних кваліфікаційних центрах, - шлях до побудови системи, яка відповідає потребам роботодавців. Роботодавець визначає легітимність присвоєння кваліфікацій, і саме він визнає кваліфікацію на ринку праці», -  сказав він.
Анатолій Гармаш, директор департаменту розвитку трудового потенціалу ФРУ, представив результати дослідження щодо незалежного оцінювання в Україні та за кордоном.
«Як забезпечити довіру роботодавців до кваліфікацій, що отримують випускники навчальних закладів? Перед нами стоїть завдання розбудови нової системи, за якою навчальні заклади, кваліфікаційні центри, Національне агентство кваліфікацій поділяють відповідальність за забезпечення якості кваліфікацій Незалежне оцінювання (коли ми бачимо кількість випускників, які успішно пройшли незалежне оцінювання та працевлаштувалися) може стати основою для об'єктивної оцінки якості професійної підготовки в навчальному закладі, забезпечити зворотній зв'язок для оцінки відповідності програм підготовки та присвоєних кваліфікацій вимогам ринку праці», - зазначив Анатолій Гармаш.
За результатами роботи семінару буде запропоновано ряд рекомендацій щодо організації подальшої роботи з розвитку та впровадження системи незалежного оцінювання в Україні.