Федерація готова сприяти підписанню меморандуму між «Укрзалізницею» та машинобудівниками щодо оновлення рухомого складу
21.06.2018

Федерація готова сприяти підписанню меморандуму між «Укрзалізницею» та машинобудівниками щодо оновлення рухомого складу

«Укрзалізниця» найближчим часом має намір підписати з машинобудівниками меморандум про сприяння оновленню рухомого складу залізниці і імпортозаміщенню на середньострокову перспективу і просить сприяти цьому Федерацію роботодавців України. Сьогодні на цьому на засіданні Комітету з розвитку промисловості, державних закупівель та співпраці з державним сектором економіки ФРУ наголосив в.о. голови правління ПАТ "Укрзалізниця" Євген Кравцов.
Комітет зібрав конструкторів, машинобудівників, експлуатантів, представників профільних асоціацій та державного сектору для обговорення найболючішого питання вітчизняної економіки – стану та перспектив локомотивобудування та вагонобудування. Як підкреслив на початку дискусії голова Комітету, почесний голова наглядової ради корпорації «УкрІннМаш» Віталій Немілостівий, проблема оновлення парку залізниці протягом останнього десятиріччя заганялася в глухий кут. Між тим, інфраструктурні питання мають бути одним із ключових рушіїв розвитку економіки. Отже, на думку Віталія Немилостивого, шляхи виходу із ситуації, що склалася, полягають у поєднанні державних ресурсів і ресурсів «Укрзалізниці» (маються на увазі державні інвестиційні проекти, затверджені і профінансовані плани розвитку УЗ) та ресурсів вітчизняних машинобудівників. Саме про можливості українських підприємств щодо задоволення потреб в оновленні рухомого складу і йшлося під час дискусії.
Євген Кравцов навів останні дані щодо стану справ в «Укрзалізниці». Якщо ситуацію з оновленням парку вантажних напіввагонів та зерновозів можна оцінити як задовільну (наприклад, завдяки співпраці УЗ з ЄБРР, цього року очікується поставка 3 тис. напіввагонів), то з локомотивним парком все складніше.
Лише 27% з 1630 магістральних локомотивів знаходяться в межах нормативного терміну експлуатації. Найбільш критичною є ситуація з парком тепловозів, адже внаслідок російської агресії на Донбасі виробничої бази в Україні практично не залишилося. Щоправда, відповідно до контракту, укладеного між «Укрзалізницею» і General Electric, до кінця року очікується поставка першої партії комплектів на Крюківський вагонобудівний завод, де вони будуть оснащені українським обладнанням (ступінь локалізації становитиме 10-40%).
Загалом до 2030 року необхідно буде оновити не менше 50% експлуатаційного парку УЗ. «Наголос будемо робити на максимальній локалізації виробництва», - підкреслив в.о. голови правління ПАТ "Укрзалізниця".
Машинобудівники та експлуатанти обговорили конкретні шляхи співпраці з державою в оновленні рухомого парку залізниці. Зокрема, за пропозицією заступника Голови Ради Федерації, Голови Федерація роботодавців машинобудівної промисловості Григорія Дашутіна, необхідно зробити наголос не на ремонті, а модернізації локомотивів.
За підсумками обговорення учасниками засідання був схвалений алгоритм дій підприємств транспортного машинобудування та користувачів рухомого складу ПАТ "Укрзалізниця" щодо вітчизняного локомотивобудування.