90% додаткових капітальних вкладень «Укрзалізниці» в 2019 році підуть національному виробнику - Андрій Рязанцев
12.12.2018

90% додаткових капітальних вкладень «Укрзалізниці» в 2019 році підуть національному виробнику - Андрій Рязанцев

У ФРУ відбулася робоча зустріч з керівництвом "Укрзалізниці". У ній взяли участь більше ніж 50 компаній – представників вагоно- та машинобудування, виробників запчастин до рухомого складу та вагонів, комплектуючих для залізничного транспорту.
Обговорили низку вкрай важливих для українських виробників питань. Зокрема, в.о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов та директор «УЗ» з економіки та фінансів Андрій Рязанцев презентували пріоритетні інвестиційні проекти та план закупівель компанії на 2019 рік. А також інформацію щодо нововведень в системі закупівель «УЗ».

Євген Кравцов розповів, що останні кілька років фактичні капітальні інвестиції «УЗ» щороку зростають на 50, 60, а то й 70 відсотків. І наразі «Укрзалізниця» є, без перебільшення, найбільшим споживачем продукції вітчизняної промисловості в країні.

«Ми прийшли проговорити з партнерами про те, як ми можемо спільно зробити суттєвий ривок у відновленні чи налагодженні виробництв підприємств машинобудування, приладобудування та інших галузей економіки, які можуть виробляти продукцію з високою доданою вартістю для виробничих потреб «Укрзалізниці», - сказав Андрій Рязанцев.

«Вважаємо, що 25 мільярдів інвестицій та капітальних вкладень мають працювати на українського виробника. Цьому мають сприяти запровадження рамкових угод та довгострокових контрактів, - зазначив Голова Ради ФРУ Дмитро Олійник. –Саме тому презентуємо інвестиційний проект виробництва українського тепло- та електровозу із забезпеченням достатньої локалізації виробництва. Впевнені, що Україна здатна їх виробляти у кооперації з провідними світовими компаніями з локалізацією 50-70%».

Проблемні питання імпортозаміщення в «Укрзалізниці» та можливості вітчизняних підприємств – ще один надважливий для українських виробників аспект. Адже ні для кого не секрет, що сьогодні імпортозаміщення продукції, зокрема, російського походження є «слабкою» ланкою української економіки. Учасники зустрічі ознайомилися з відповідним переліком продукції, запропонованим «УЗ», та внесли власні пропозиції. За інформацією Андрія Рязанцева, запчастин для потреб «УЗ» виготовити у 2019 році потрібно 230 позицій , у кількості 575 000 шт. на загальну суму 1,6 млрд грн.

«Крім того у 2019 році ми готові додатково проінвестувати 8,1 млрд грн. у капітальні вкладення і додатково до рівня 2018 року 5,4 млрд грн. - у поточні ремонти . Разом це 13,5 млрд.грн . І в 90 % випадків - ці кошти підуть національному виробнику», - підкреслив Андрій Рязанцев.

Багато уваги приділили ще одному важливому аспекту, який турбує бізнес - перспективі запровадження в Україні приватної локомотивної тяги.

«Ще одне непросте питання, яке обговорювали, - тарифна політика УЗ. Є різні моделі тарифоутворення, які було сьогодні презентовано. Розуміючи, що інфляція, зростання цін на окремі складові у витратах «УЗ» є чинником, який впливає на ціну перевезень, домовилися розглянути ці пропозиції на розширеному засіданні Президії ФРУ. Маємо провести відкриту дискусію, яка б затвердила довгострокову, відкриту, економічно обґрунтовану модель тарифоутворення», - сказав Голова Ради Федерації.

Також «Укрзалізниця» потребує підтримки ФРУ у вирішенні питань фінансування пасажирських перевезень з державного та місцевих бюджетів, як це прямо передбачено законом та повернення до зниженої норми сплати податку на землю до рівня 2018 року, зазначили представники «УЗ».

ФРУ підтримує «Укрзалізницю» та найближчим часом звернеться до Уряду і Верховної Ради щодо необхідності компенсації компанії тарифів на пасажирські перевезення. Також підтримуємо ініціативу щодо зниження коефіцієнту індексації грошової оцінки земель принаймні до рівня 0, 25%.

«Переконаний, що саме такі зустрічі, під час яких обговорюються конкретні речі та визначаються реальні кроки, необхідні, щоб зрушити важливі процеси – реальний шлях до індустріального розвитку України та зростання її промисловості та економіки. Вдячний усім учасникам за конструктивний та важливий діалог», - сказав Дмитро Олійник, підбиваючи підсумки дискусії.