Проект «Міський громадський транспорт України» має забезпечити підтримку вітчизняного виробника – ФРУ
03.12.2018

Проект «Міський громадський транспорт України» має забезпечити підтримку вітчизняного виробника – ФРУ

Федерація роботодавців України звернулася до Прем'єр-міністра України Володимира Гройсмана щодо проблемних питань реалізації проекту «Міський громадський транспорт України».
Як відомо, 12 квітня 2017 р. Верховна Рада України ратифікувала фінансову угоду між Україною та Європейським інвестиційним банком (ЄІБ), спрямовану на реалізацію проекту. Відповідно до положень угоди, Міністерство фінансів України у співпраці з Міністерством інфраструктури України та, у разі необхідності, з відповідною міською радою, будуть надавати кредити місцевим громадам. Згідно з угодою про передачу коштів, її сторонами, зокрема, будуть Міністерство фінансів України, Міністерство інфраструктури України, відповідна місцева громада або міська рада.
Позичальник же в особі Мінінфраструктури здійснюватиме загальний нагляд та відповідатиме за реалізацію проекту. Реалізація проектів і проведення закупівель відбувається за правилами ЄІБ, які визначені в Керівництві з проведення закупівель.
У свою чергу в Керівництві з проведення закупівель закріплено норму про місцеві преференції на товари. Йдеться про те, що позичальники можуть надавати 15% різницю при пільговому тарифі для товарів, які вироблені чи створені у країні (ті, що містять мінімум 30% місцевого готового продукту). Таку преференцію повинна чітко зазначити тендерна документація.
Низка міст України вже почала підготовку до реалізації фінансової угоди, але, на жаль, при цьому ігноруються вимоги Керівництва із проведення закупівель щодо місцевих преференцій на товари. Тому, на переконання ФРУ, існує необхідність здійснення моніторингу та контролю за діями Позичальника, в особі Міністерства інфраструктури, місцевих органів влади щодо включення до тендерної документації преференцій для вітчизняних підприємств-виробників.
Враховуючи той факт, що виробництво громадського транспорту являє собою довгостроковий та складний технологічний процес, ФРУ вважає за доцільне передбачити в нормативно-правових актах, які регулюють сферу публічних закупівель та бюджетне законодавство, що строк дії договорів на закупівлю громадського транспорту повинен складати від 2 до 4 років - згідно з європейською практикою. При цьому бюджетне призначення повинно забезпечувати надання відповідних асигнувань протягом всього строку дії договору.
Крім того, задля недопущення навмисного доведення підприємств-виробників до банкрутства необхідно ввести норму, яка б передбачала обов'язкове авансування по договорах закупівлі громадського транспорту та забороняла укладання договорів, що передбачають можливість одностороннього їх розірвання з боку замовника при відсутності грошових коштів, необхідних для оплати товарів, а також потреби в придбанні предмету закупівлі в рамках вже укладених договорів. Адже виробництво громадського транспорту - ресурсомісткий і капіталомісткий вид господарської діяльності.
Федерація просить Прем'єр-Міністра дати доручення відповідним міністерствам, аби здійснити організаційні заходи щодо надання вищезазначених преференцій українським виробникам.

Схожі новини

всі новини