Роботодавці проти підвищення УЗ плати за використання власних вагонів перевізника та закриття вантажних станцій без консультацій та аргументації
17.10.2018

Роботодавці проти підвищення УЗ плати за використання власних вагонів перевізника та закриття вантажних станцій без консультацій та аргументації

Під час засідання Уряду Голова Ради ФРУ Дмитро Олійник висловив стурбованість роботодавців ситуацією, яка склалася через підвищення ПАТ «Укрзалізниця» ставок плати за використання власних вагонів перевізника.
Нагадаємо, вчора учасники засідання парламентського Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин, у якому брали участь і представники Федерації, наголосили на тому, що ПАТ «Укрзалізниця» без проведення консультацій з бізнесом підвищила ставки плати за використання власних вагонів перевізника. Одне з найбільших підвищень стосується перевезення сільськогосподарської продукції зерновозами – на 48 %. За розрахунками експертів, у 2018-2019 маркетинговому році втрати аграрії через такі дії УЗ можуть становити 4,7 млрд. гривень.
Дмитро Олійник зазначив, що жодних консультацій з цього приводу з Федерацією не було. Та наголосив на тому, що, коли минулого разу «Укрзалізниця» підвищувала тарифи, Прем'єр – міністр дав УЗ доручення при обговоренні можливих наступних підвищень звітувати перед бізнесом, яким чином були використані кошти, отримані від попереднього збільшення тарифів. Такої інформації Федерація не отримала.
Також Голова Ради ФРУ звернув увагу присутніх ще на одну проблему галузі перевезень. Цього року спеціалісти УЗ обрали близько 200 станцій, які припинять роботу з вантажами повністю або частково. Але ж для багатьох підприємців це одна з ключових умов ведення бізнесу. Йдеться про станції, які вони використовують як логістичні розв'язки, поряд з якими розташовані їх виробництва та склади. Тож закриття таких станцій означатиме для них збитки і поступове припинення бізнес-діяльності.
Голова Ради ФРУ зазначив, що економічна неефективність певних маршрутів, безумовно, є приводом для того, щоб розглядати можливість оптимізації структури УЗ. Однак роботодавці неодноразово зверталися до «Укрзалізниці» з проханням принаймні надати їм критерії, за якими здійснюється відбір станцій, що мають бути закриті та вислухати зустрічну аргументацію бізнесу з точки зору інвестиційних планів, розвитку виробництва, відкриття нових підприємств. Адже підприємці вже говорять про те, що до них приходять особи, які обіцяють за певну винагороду сприяти, щоб та чи інша станція закрита не була.
Прем'єр-міністр підтримав позицію роботодавців та надав відповідні доручення Віце-прем'єр-міністру Володимиру Кістіону.